Er is per 01-09-2009 ontslag aangezegd maar ik loop in de zieketewet, hoe nu verder

3 reacties

Ik kon op 1 december 2009 met de VUT maar ik had al een jaar eerder doorgegeven dat ik tot mijn 65ste door wilde werken want dat scheelde mij €527,00 netto per maand als ik met pensioen ga en dat is een hoop geld. Maar per 1 september 2009 is mij na bijna 32 dienstjaren ontslag aangezegd wegen economische reden en met mij nog zo'n 150 man. Zij willen mij verplichten dat ik met de Vut ga maar dat wil ik niet want ik krijg ook helemaal geen vergoeding mee en het gaat mij veel geld kosten zoals ik omschreven heb als ik met pensioen ga. Ik liep vanaf 8 juni 2009 en loop nu nog in de ziektewet dus ik heb ontslagbescherming. Ik heb tegen mijn ontslag en afspiegeling geprotesteerd in samenwerking van een advocaat van het CNV. Het bedrijf kreeg wel toestemming van het UWV en die vergunning was geldig t/m 3 december 2009, dus daar konden ze niets mee. Ze zouden mijn geval aan de kantoorrechter voorleggen maar tot op heden heb ik nog niets gehoord. Ik krijg wel elke maand mijn loon dus dat is wel goed. Omdat ik nu al bijna 10 maanden in de ziektewet loop heb ik te maken met de poortwachtersregeling maar het bedrijf laat helemaal niets van zich horen. Op 22 december 2009 kreeg ik een telefoontje van personeelszaken en die vroeg mij wat de bedoeling was. Ik zei dat ik vecht om nog 3 jaar langer te kunnen werken om zodoende mijn pensioen veilig te stellen. Toen vroeg ze aan mij, als ik jou vraag om a.s maandag te komen werken dan kom jij, ik zei van normaal wel maar ik loop nog in de ziektewet en ben nog onder behandeling, o ja zei ze toen. Toen vroeg ze of we misschien tot een regeling konden komen, ik zei dat is goed maar ik laat me niet met een fooi afschepen, ze vroeg toen waar ik aan dacht en dat heb ik haar verteld. Ze zou mij spoedig terugbellen maar na 5 weken heb ik zelf maar terug gebeld en gevraagd waarom zij mij niet tereu gebeld heb. Ze vertelde van druk druk druk en ik ben het eigenlijk ook een beetje vergeten. Ze zei toen dat ze me een week later zou terug bellen en dat is gebeurd, ze vertelde mij dat ze nog niets kon vertellen omdat zij op een berekening van PME (pensioenfonds) zat te wachten. Ik zei dat dat onzin was omdat ik die ook aangevraagd had en naar toegestuurd had. Ze kon dat niet in mijn dosier terug vinden. Ik zei dat ik na dit gesprek haar die berekening van PME nogmaals zou sturen. Dat is goed zei ze en dan bel ik je andere week terug. Maar na 5 weken heb ik nog steeds niets gehoord. Ik ben thuis omdat ik zwaar overspannen ben door de toestand thuis, (mijn vrouw is chronisch ziek) en dit hele gebeuren is mij niet in de koude kleren gaan zitten. Ik vind het onvoorstelbaar dat je na bijna 32 dienstjaren zo behandeld word. Zolang ik thuis ben heb ik nog niet één telefoontje gehad van mijn werk om te vragen hoe het met mij gaat. Het zal ze een rotzorg zijn als ons gezin naar de knoppen gaat als ik met pensioen ga. Wat kan ik hier allemaal tegen doen, want door deze toestand gaat het met mijn gezondheid ook niet beter en ik wil eigenlijk niet in de WAO komen. En wat gebeurd er met het bedrijf die zwaar in gebreken blijft met mijn herintergratie want ze laten alles blauw blauw. Ik hoop dat u mijn verhaal een beetje begrijpt en dat u mij kunt vertellen wat ik hier tegen doen kan. Bij voorbaat mijn dank.

m.vr.gr.
Piet de Greef
Oslofjord 91
9933 VC Delfzijl
Tel: 0596 618678
e-mail: pietdegreef@home.nl

woensdag 24 maart 2010