Opvolgend werkgeverschap WWZ 2015. Hoe zit dit precies?

2 reacties

Geachte heer/mevrouw, Ik zit met een vraagteken over opvolgend werkgeverschap nieuwe wet. Ik schets u nu de volgende situatie: Ik ben een aantal jaren werkzaam geweest voor een uitzendbureau (Baanbreed) als Mig/mag lasser, voor een bedrijf dat voertuigen bouwt, in dit geval bus delen en chassis. Ik heb 7 tijdelijke contracten gehad, fase B. nou wil het uitzendbureau mij niet in vaste dienst nemen dus stopte mijn aanstelling per 19 juni. Want ze wil o.a. ook de transitievergoeding voor blijven. Tussen 08-04-2013 en 19-06-2015 heb ik in totaal 2 fase A overeenkomsten gehad en 7 fase B contracten. In totaal 9 tijdelijke contracten achter mekaar. (feitelijk heb ik van de 2e fase A, in de periode van 02-09-2013 en 20-12-2013 nooit een contract gekregen, maar wel gewerkt en betaald gekregen) Ik heb verder gesolliciteerd en heb via Randstad werk gevonden, ook als Mig/mag lasser van voertuigen. In dit geval zijn het graafmachines. Er is geen connectie tussen deze twee inleners. Maar het zijn wel 2 concurrerende uitzendbureaus. Maar ook verder geen connectie. Ik mag per 15-07-2015 starten maar dan moet ik volgens randstad opnieuw beginnen in fase A. Men zegt dat zijn geen relatie of connectie hebben met mijn vorige werkgever en de werkzaamheden aldaar. Dus zou er geen sprake zijn van opvolgend werkgeverschap. Ze kennen mijn situatie bij Baanbreed en heb tevens proberen uit te leggen dat er sprake is van opvolgend werkgeverschap. naar mijn weten is het opvolgend werkgeverschap opgerekt vanaf 1 juli en gunstiger voor de werknemer. Ik zal gewoon het contract tekenen lijkt mij, maar dan hoop ik dat ik wel gelijk blijk te hebben achteraf. Ik heb ze in ieder geval gewaarschuwd zeg ik maar. Maak ik dan aanspraak op een vaste aanstelling en/of hoe passen ze voorgaande situatie in de ketenbepaling toe? Ik hoop dat u wat duidelijkheid kunt scheppen in de situatie waar ik nu in zit en of deze grote gevolgen voor me kan hebben. Met zeer vriendelijke groet, Sam76

maandag 6 juli 2015