Reiskostenvergoeding

2 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over reiskostenvergoeding door de werkgever aan werknemer. Laatst kreeg ik een bericht van mijn werkgever. Er was iets fout gegaan en dat ik nu dit geld wat ik teveel heb gekregen moet terug betalen.

Begin 2013 ben ik verhuisd naar een andere woning en ook hierdoor een andere woonplaats. Ik heb dit netjes per mail laten weten dat ik per die datum woonde in een andere woonplaats. Hierna heb ik nog gevraagd of ik meer dingen moest regelen denkende aan pensioen adres, zorgverzekering etc. Dit was niet nodig en alles was zo geregeld.

In die jaren erna heb ik altijd netjes mijn loonbrief en overige zaken op het juiste adres gehad en niet op het oude. Tijdens overwerk of het extra opkomen heb ik altijd netjes het huidige adres tot werkplaats aangehouden. Al die tijd heb ik geen idee gehad over deze foute berekening vanuit de afdeling HR. Op het werk is ook nooit het kwartje gevallen in deze jaren.

Hebben jullie ervaring met dit? Staat de werkgever in zijn recht? Ik verwacht namelijk dat de werkgever zorgt voor een juiste loonbrief.

donderdag 4 februari 2016