Uitbetalen tijdens ziekte

0 reacties

Het is maar een klein conflict tussen mij en m'n baas.
Dus allereerst mijn excuses aan mensen op dit forum met echte conflicten.
Ik wil niet pietluttig komen doen over mij probleempje. Ik wil gewoon weten waar ik juridisch recht op heb.
Dat gezegd hebbende, hieronder mijn conflict:

Ik heb een vast contract voor 32uur in de week.
Normaliter werk ik 4 dagen van 8 uur.
1 keer per maand werk ik op zondag. (Ik ben dan 1 dag vrij doordeweeks)
Echter is een werkdag op zondag bij ons maar 6 uur. (Dus ik werk die week maar 30 uur)
Gelukkig krijgen we zondag wel 200% uitbetaald.
Hierdoor haal ik alsnog m'n 32uur en 4 overuren.
Als ik in de min zou eindigen gaat dit af van mijn vakantieuren die ik heb opgebouwd.
Tot dus ver gaat alles goed.

Maar nu ben ik een keer ziek geweest op de week dat ik op zondag stond ingeroosterd.
Ik krijg deze zondag nu maar 6uur uitbetaald (op 100%, niet 200%)
Nou begrijp ik wel dat ik geen 200% uitbetaald ga krijgen op een dag dat ik ziek ben geweest.
Maar ik heb nu wel 2 uur te weinig. Wat dus wordt afgetrokken van mijn vakantie-uren.
Ik ben van mening dat ik 8 uur uitbetaald zou moeten krijgen.
Het mag toch nooit zo zijn dat omdat ik ziek ben geweest, ik 2 vakantie-uren moet inleveren?
Mijn baas is het hier niet mee eens.

Graag zou ik willen weten of ik juridisch in mijn gelijk sta.
Zoals op het begin al gezegd, het is maar iets kleins. (Wat is nou 2 uur) dus nogmaals mijn excuses.
Maar het is meer een principe kwestie. Vandaar nu mijn vraag op dit forum.

Alvast bedankt!

Mvg,
Dion

vrijdag 22 april 2016