Weigering toegang e-mail en privé bestanden door werkgever

0 reacties

Ik ben op dit moment ziek thuis en mijn contract loopt binnenkort af. Volgende week ga ik wat persoonlijke spullen ophalen op mijn werk.

Ik heb echter verzocht om mij toegang te verlenen tot mijn werk-pc en werk e-mail omdat ik hier nog een aantal privé bestanden en e-mails op heb staan. Ik kon vanuit huis inloggen, alleen is tijdens mijn ziekte zonder mededeling mijn wachtwoord gewijzigd en mijn e-mail ingezien/doorgestuurd. Nu wordt mij elke vorm van toegang geweigerd.

Het zijn geen hele spannende zaken, maar ik heb bijvoorbeeld een cursus en een seminar gevolgd waarbij later de samenvatting en/of extra info per e-mail is vesrtuurd. Hier kan ik dus niet meer bij. Ook heb ik een foto van mezelf op de computer staan (gemaakt tijdens een van de cursussen tbv bv LinkedIn).

Mag de werkgever mij dit zomaar weigeren?

Heeft iemand een goede voorbeeldbrief waarin ik verzoek mij toegang te geven tot deze informatie?

Alvast bedankt!

dinsdag 10 november 2015