Mora 'steelt' idee tijdens beurs. Wat kan ik hieraan doen?

4 reacties

Hallo allemaal, Ik weet niet goed of mijn vraag hier helemaal staat, maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ongeveer 1,5 jaar geleden hebben een klasgenoot en ik een nieuw snack-concept bedacht. Een balvormige snack a'la bitterbal, op basis van vlees met een kern van vloeibare saus en een krokant jasje. Op school werd dit idee zo goed ontvangen dat ze ons de kans wilde geven dit op een beurs te presenteren. Tijdens de presentatie zat de marketingmanager van Mora in de zaal. Na afloop van de presentatie gaf deze manager aan interesse te hebben in het concept, maar dat hij het eerst bij de R&D afdeling voor moest leggen. Hij zou contact met ons opnemen via school als ze wat met het product zouden gaan doen. Ongeveer 3 maanden geleden kwam Mora met de zogenaamde Chick'ins op de markt. Een snack op basis van kippenvlees, met een vloeibare kern van saus en een krokant jasje. Mijn klasgenoot en ik sloegen steil achterover toen we dit zagen. Dit was een volledige kopie van ons product, alleen de naam was anders en waren er meerdere smaken te verkrijgen. Mijn vraag is of Mora ons concept ten onrechte op de markt heeft gebracht zonder onze goedkeuring en of Mora ons creatie- of auteursrecht heeft geschonden? Zo ja, wat kunnen we hier tegen doen? Alvast bedankt!

maandag 30 maart 2015