Groot onderhoud overlast help!

3 reacties

Graag jullie advies:

Sinds 2 maanden is onze verhuurder, een woningcorporatie, bezig met wat zij 'groot onderhoud' noemen. Ik noem een paar werkzaamheden op:

Vervangen kozijnen ( kunsstof)
Dubbel glas
Mechanische ventilatie
Lood / voegwerk wordt vernieuwd.
Daken / goten worden vernieuwd
Hekwerk
Betegeling buiten
Verlaagd plafond wc
Andere kleur van de woning. ( buiten )
Er wordt een camera geïnstalleerd in het portiek
Etc etc. Etc

We zitten nu al een maand in de herrie en rotzooi. En daar waar ons toegezegd is dat ze 1.5 maand bezig zullen zijn, spreken ze nu over 2.5 maand.

Mijn man heeft een longaandoening. Dat we de woning kunnen luchten is erg belangrijk.
Momenteel zitten we met ramen en deuren dicht. Er staan stellingen voor. Ook door het stofoverlast kunnen ze niet open. Onze enige buitenruimte is compleet gesloopt en nog lang niet klaar. Daar kunnen we dus niet in / op.

Wij hebben gevraagd om een tijdelijke andere woning, omdat de hoeveelheid stofoverlast en ook geluidsoverlast een serieuze impact heeft op zijn gezondheid.

Met name de onzekerheid over de duur van de werkzaamheden, begint ons als huurders nu te frustreren.

Ook onze parkeerplaats / straat is op sommige dagen nauwelijks bereikbaar door alle machines / aannemers / vrachtwagens en hijskranen. Dit laatste al een jaar. Ze zijn ook in andere complexen bezig.

Nu heb ik eens rondgebeld naar de woningcorporatie. Zij geven aan geen wisselwoningen aan te bieden, geen ongeriefvergoeding omdat het groot onderhoud betreft en geven aan dat het merendeel van de huurder heeft ingestemd met het niet ontvangen van een ongeriefvergoeding. Onze bewonerscommissie weet hier echter niets van af. Ook de huurders is daar niets over gevraagd.

Volgens de corporatie kunnen we prima blijven zitten waar we zitten.. Desondanks dat we deuren / ramen niet kunnen openen. Onze buurvrouw bivakkeert momenteel elders.
En wij ook sinds vandaag.

Aan het begin van de werkzaamheden heeft de corporatie aangegeven dat de werkzaamheden max 1.5 maand gaat duren. Nu spreken ze over 2,5 maand.

Help?! Wat zijn nu onze rechten, hebben we die überhaupt?
De verhuurder is geenszins bereid tot een compromis / oplossing. Nooit gedacht dat dit zo een impact zou hebben.

zaterdag 20 mei 2017