Huurbaas (vrije sector) herstelt schade niet. Wat kan ik doen?

7 reacties

Hallo!

Ik huur sinds ruim een jaar een woning in de vrije sector. Afgelopen 1 april heb ik melding gemaakt bij mijn huurbaas van een groot lekkage probleem. (Tijdens gebruik van kraan in mijn badkamer stroomt er water uit het plafond in de gedeelde hal daar onder, langs de plafonniere.)
Hier heb ik zeer regelmatig contact over gehad met mijn huurbaas, wat telkens bestond uit een vraag van mijn kant over de situatie en een vaag antwoord van de kant van mijn huurbaas. Ik gebruik sinds 1 april al niet meer de kraan in mijn badkamer omdat er dan direct weer water uit het plafond stroomt. Ik ben er inmiddels uit dat er een probleem is met de afvoer en wat er moet gebeuren, maar er gebeurt niets.
Ook geldt hetzelde voor de andere problemen die ik heb aangekaart: de kit in de douchecel die zodanig loslaat dat er tijdens iedere douchebeurt water de muur in stroomt en ik de schimmel dagelijks kan ruiken. En het feit dat er een grote scheur in de voorgevel zit waardoor er zoveel (regen) water naar binnen komt dat mijn gordijnen bij een regenbui compleet doorweekt zijn....
Drie punten die mij zeer ernstig storen, waar de huurbaas al een half jaar niets aan doet. Ik ben het heel erg zat om weer dezelfde vraag te stellen (wanneer komt er een monteur/wanneer wordt het opgelost etc), en betaal nu iedere maand met veel tegenzin toch maar weer de (redelijk flinke) huur.
Heeft iemand tips mbt wat ik kan doen? Ik kan het zelf niet oplossen (ik kan de douchecel wel dichtkitten natuurlijk, maar dat gaat dan niet goed gebeuren, en daarnaast zijn er nóg twee grote problemen), maar er moet toch iets zijn wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

M

maandag 15 oktober 2018