ZZP-er en huur

0 reacties

Even kort mijn situatie: Als ZZP-er heb ik een halfjaar lang een ruimte gehuurd bij een alles-in-een concept waar diverse ZZP-ers binnen één branche onder één dak zitten. Er werd daar gewerkt via een centraal kassa systeem, ofwel alles producten en diensten die in mijn zaak verkocht werden, werden daar afgerekend. Aan het eind van de maand ontving ik een overzicht van de verkochten diensten/producten. Ik verstuurde uiteindelijk een factuur naar de verhuurder. De huurkosten werden hiermee verrekend.
De laatste 2 maanden zat ik in mijn zwangerschapsverlof en heb ik een vervangster –via een Payroll constructie- ingehuurd om mijn werkzaamheden op te vangen. Helaas kwamen we er met de huurdagen niet uit en heb ik de huur opgezegd. Dit ging niet van harte aan de kant van de verhuurder. Ik heb van de laatste maand verkochte producten/diensten een overzicht van het bedrijf ontvangen, maar uiteraard heb ik dit zelf ook bijgehouden. Nu is mijn factuur tot op heden nog steeds niet betaald omdat de verhuurder simpelweg niet blij was dat ik de huur heb opgezegd en daarbij ‘nijdig’ was dat ik mijn klanten uit de centrale kassa heb verwijderd (dit staat immers nergens in het contract en zou voor de nieuwe huurder wel erg makkelijk worden).
Het wordt waarschijnlijk een heel traject om een incassobureau in te schakelen met de nodige kosten. De factuur na aftrek van de huur zal rond de € 1000,- liggen. Ik ben wel persoonlijk juridisch verzekerd, maar niet zakelijk. Wat kan ik het beste doen, ik kom er met de huurder niet uit.

maandag 31 juli 2017