Kinderopvangtoeslag 2013 / toeslag partner

0 reacties

Hoi,
Mijn vriendin heeft veel schulden bij de belastingdienst, het hoe en waarom is niet relevant maar ben haar zoveel mogelijk aan het helpen.
Begin 2013 is zij bij haar stiefvader gaan wonen en in april is zij daar weer vertrokken en een half jaar op straat geleefd.
Haar stiefvader had haar 'uitgeschreven'
De belastingdienst heeft het hele jaar die stiefvader als toeslagpartner gerekend en ze heeft dus veel te veel kinderopvangtoeslag ontvangen ( wat meteen naar de kinderopvang ging)
Volgens mij is dit verkeerd berekend en heb een herziening aangevraagd want dat scheelt 5000 euro.
De belastingdienst geeft aan dat er bewijs van uitschrijving opgevraagd moet worden.
Dat hebben we dus net gedaan maar daar kunnen ze de uitschrijving van april ook niet vinden en men geeft aan dat de stiefvader wel kon bellen maar dat er dan een adresonderzoek gestart is wat weer de rest van jaar 2013 kon duren( dat is dus ook het geval )

Is hier nog iets aan te doen voordat we een bezwaarschrift indienen bij de belasting of is dit een geval van eigen schuld dikke bult? Ze had zichzelf natuurlijk uit moeten schrijven ..
Het is sowieso belachelijk hoe de belastingdienst mensen te woord staat is mijn mening, die meid doet hartstikke haar best en schrijft 20 A4's met uitleg en smeekt om een betalingsregeling ( ze heeft nu gewoon een baan) en krijgt gewoon een afwijzing omdat het om 2013 gaat .. en moet nu binnen 10 dagen 8000 euro betalen .. belachelijk natuurlijk als je haar hele geschiedenis weet en die heeft ze volledig uit de doeken gedaan maar ze wordt gewoon gezien als een wanbetaler ..
Anyway .. lang verhaal iemand tips?

woensdag 9 augustus 2017