Oude toeslagschuld zorg 2011 en 2013 is verrekend met toeslagrecht 2016.

1 reactie

Hallo,

Ik heb een vraag.
Oude toeslagschuld zorg 2011 en 2013 is verrekend met toeslagrecht 2016.
April 2016 huur- en zorgtoeslag aangevraagd door bijstand. Ik ontvang in april erg weining aan zorg- en huurtoeslag. Bij navraag bleek er te zijn verrekend oop mijn openstaande schuld.

Eind mei geef ik netjes mijn inkomenswijziging door via mijntoeslagen want Ik heb werk en wil niet meer schuld opbouwen.
Tot op heden is dit niet verwerkt in mijntoeslagen . In juni 2016 krijg ik een brief dat mijn zorg en huurtoeslag berekend zijn vanaf 1 april en EUR 0,00 bedragen. Ik ga er vanuit dat het goed is.

Nu heb ik een brief ontvangen dat ik over 2016 aan zorg en huurtoeslag teveel heb ontvangen.
Bij navraag belastingdienst geven zij aan dat het gehele jaarrecht aan huurtoeslag en zorgtoeslag is verrekend in april 2016 met mijn openstaande schuld over 2011 en 2013 welk veel lager waren. Het gaat om het gehele jaarrecht ipv per maand. Over de verrekening heb ik tevens nooit een brief ontvangen en dit is niet terug te vinden in mijntoeslagen. Mag er fictief vooruitgerekend worden door de belastingdienst en dit bedrag gebruiken voor openstaande schulden? Nu is mijn schuld aan huur en zorg over 2016 het dubbele van de daadwerkelijke schuld die er was. Dat ik mijn schuld moet betalen over 2011 en 2013 begrijp ik maar geen bericht van de verrekening en of overzicht van hoe dat is gegaan begrijp ik niet.

dank voor tips en advies

vrijdag 9 juni 2017