Artikel 461 w.v.s in het bos

2 reacties

Ik was in het bos aan het wandelen in camouflagekleding en mijn camera op statief, wildfotografie is namelijk mijn hobby. Daarbij overtreed ik geen regels door van de paden af te gaan en geen rustgebieden voor het wild te betreden en ben ik tussen zonsondergang en -opgang niet in het bos te vinden volgens artikel 461 van het wetboek voor strafrecht, en als ik wild zie ben ik uiterst behoedzaam. Echter werd ik het bos uitgestuurd ruim vóór zonsondergang door een beheerder van het bos. Naar zijn mening was ik in het bos voor 'andere activiteiten die verboden zijn' wat op het bordje staat bij de ingangen van het bos en was ik professioneel bezig. Naar mijn idee wantrouwde de beheerder mij dat ik regels zou overtreden terwijl ik aangaf naar eer en geweten dit niet te doen omdat ik het wild daardoor verstoor en ik geen zin heb aan een peperdure boete, dat kan ik beter gebruiken voor mijn hobby.
Mijn vraag is wat wordt er onder die 'andere activiteiten' verstaan en kan de bosbeheerder mij er zomaar uitsturen terwijl ik mijn hobby aan het uitvoeren ben waarbij ik mij houd aan de regels die ik eerder genoemd heb?
Graag verneem ik hierop reactie, ik hoor het wel als er meer uitleg nodig is over mijn vraag. Alvast bedankt!

vrijdag 22 juni 2018