Ben ik nu fout?

4 reacties

Een organisatiebureau wilde me boeken voor een evenement. Nadat het bureau aangaf dat het definitief was geworden heb ik een contract gestuurd met het verzoek om, binnen 5 dagen, een getekend exemplaar terug te sturen.
Na 2 weken nog een keer per mail gevraagd, maar weer geen reactie.

10 dagen voor aanvang evenement een nieuw contract gemaakt, met de mededeling dat het eerste contract niet meer geldt en dat in het nieuwe contract een extra voorwaarde zit, en wel dat er vooraf betaald moet worden. 5 dagen voor aanvang evenement moet de gage op mijn rekening staan, anders gaat het niet door. Hierop is door het bureau het nieuwe contract ondertekend en gemeld dat ze vooraf zouden betalen.

2 dagen voor het evenement is nog altijd niet betaald. Mijn voorbereiding duurt echter minimaal 2 dagen, dus ik kan al bijna niet meer. Ik stuur een laatste verzoek om betaling diezelfde avond en meldt er bij dat als er niet is betaald het niet meer kan doorgaan.

Hierop wordt 1 dag voor het optreden 's middags gereageerd en betaald. Ik heb echter niet voldoende voorbereidingstijd meer en maak een credit nota, betaald het geld terug en zeg dat ik niet meer kom.

Nu begint het bureau te dreigen met aansprakelijkheid voor de gevolgschade die het bureau moet maken om zijn klant tevreden te stellen.

Moet ik me zorgen maken, of heb ik het goed en is mij niets te verwijten. Ik heb het gevoel dat ik erg geduldig ben geweest en me erg flexibel heb opgesteld. maar ja, juridisch zou het allemaal wat anders in elkaar kunnen zitten.

vrijdag 26 april 2013