Conflict onderhoud kraan met woningbouwvereniging

6 reacties

Ik huur sinds enkele jaren een woning bij een woningbouwvereniging.
De woning is gebouwd omstreeks 1963.
Nu drupte mijn fonteinkraantje in het toilet. Gebeld naar de wbv of dat gemaakt kon
worden, eerst was het antwoord "neen" voor eigen kosten maar in het onderhoudsabonnement
staat "bij veroudering is de wbv aansprakelijk". Na telefonisch onderhoud met de betreffende leidinggevende sprak zij de woorden "Oke, ik stuur wel een loodgieter langs"
De loodgieter heeft een soort tandwieltje vervangen en was in een paar minuten klaar met de reparatie. Nu wil het geval dat in de ochtenduren het water bij de benedenburen eraf moest ivm. renovatie dus mijn water werd ook gelijk afgesloten. Geen probleem mijnerzijds.
Alleen bleef toen het water uit de stortbak van het toilet doorlopen. Maar de loodgieter was er toch dus gelijk dit verteld, hij heeft contact opgenomen met de wbv en die
wist dat ik geen onderhoudsabonnement heb, maar het antwoord was geen probleem repareer het maar even.(het bleek de vlotter te zijn) Prima gedaan allemaal door de loodgieter in een tijdsbestek van 10/15 minuten.
Nu kreeg ik een rekening van 77,-- euro voor onderhoudswerkzaamheden!!!!!
Telefonisch contact gehad met de wbv en die vertelde "Ja maar de kraan was niet verouderd (1963) dus die reparatie moet u betalen en dat het toilet door blijft lopen, ja daar had
die persoon van de wbv geen toestemming voor mogen geven om er een nieuwe vlotter in te laten plaatsen door de loodgieter".
Ik heb inderdaad geen onderhoudsabonnement omdat ik de huur toch ook al aan de forse kant vindt. De rekening niet betaald, en nu kreeg ik een aanmaning. Een mail gestuurd naar de wbv over het hoe en wat en dat ik bij geen response hunnerzijds de rekening als niet verzonden beschouw. Deze mail gestuurd op 26 februari j.l. Vandaag viel een incasso bevel
op de deurmat. Betalen!!.
Kan dit zomaar, nooit geen reactie gehad op mijn schrijven naar de wbv, en nu dit.

zaterdag 16 maart 2013