Reparatiebedrijf zet software op tablet dat niet werkt op een ouder model. Wie is verantwoordelijk?

3 reacties

Ik heb mijn tablet net iets langer dan 2 jaar en ik gebruik hem veel en altijd met veel plezier. Tot mijn verbasing kon mijn tablet 3 weken geleden niet meer opladen, hij deed het nog wel met 8% batterij en liep gewoon verder leeg. Ik heb de bon opgezocht van mijn tablet, die overigens net 2 maanden uit de garantie was, en ik heb hem terug gebracht naar de winkel waar hij vandaan komt. De winkel heeft mijn tablet ingenomen met de oplader er ook bij, want daar kon het volgens de winkel ook aan liggen. Volgens de winkel werd mijn tablet gestuurd naar de fabrikant en zou deze na 2 weken wel weer klaar zijn. Ik kreeg keurig bericht van de winkel dat ik mijn tablet kon ophalen, ik heb de kosten betaald en de oplader zat er ook gewoon weer keurig bij. Toen ik thuis kwam heb ik mijn tablet aan gezet om te kijken of alles het weer deed. Bij het aanzetten kreeg ik een ander geluid te horen dan normaal en vervolgens moest ik dan ook weer opnieuw het land selecteren. Mijn hele tablet was compleet geformatteerd en er is nieuwe software opgezet. De winkel heeft nooit verteld dat al mijn gegevens gewist zouden worden, dit blijft echter een ja nee strijd met de winkel na ze gecontact te hebben. De nieuwe software die er op is gezet werkt niet op mijn tablet, er zijn diverse functies weggevallen. Voorheen ontving ik altijd updates van de fabrikant wanneer er een nieuwe versie beschikbaar was. De versie die er nu op is gezet heb ik nooit als update ontvangen en zelfs op diverse websites stond dat deze nieuwe software-update niet geschikt is voor mijn tablet, maar het reparatiebedrijf zet het er toch op. Het antwoord van de fabrikant is dat het reparatiebedrijf aansprakelijk is voor de software, maar ze vertellen mij er ook bij dat de reparateurs verplicht zijn de nieuwste software erop te zetten. De software die er nu op zit is gemaakt voor tablets die knoppen hebben op de behuizing, de enige knop die ik daar heb zitten is de aan/uit knop. De winkel heeft voor mij het reparatiebedrijf gecontacteerd, maar helaas het reparatie bedrijf zegt dat zij niet de oude versie erop kunnen zetten en bovendien hebben ze geprobeerd om mijn batterij te maken door er nieuwe software op te zetten, wat complete onzin is. Het feit dat bepaalde functies niet meer werken negeren ze, en ook de winkel zegt niets meer voor mij te kunnen doen. Wie is er nou eigenlijk aansprakelijk voor deze software fout? Het reparatiebedrijf, de winkel, of de fabrikant?

woensdag 25 maart 2015