Auto gereserveerd voor €100,00

6 reacties

Beste heren /dames,

Graag jullie mening over wat ik hierbij moet doen. Op 28-12 ben ik bij Atra Occasions in Son en Breugel geweest om naar een Peugeot 206 te gaan kijken. Deze auto viel bij ons in goede smaak en wij wilde graag een proefritje maken. De beste man moest ongeveer 10 auto's aan de kant zetten om deze auto vrij te rijden. Wij hebben toen afgesproken dat wij 2 dagen later terug zouden komen om de proefrit te maken. De beste man wilde daarvoor wel een borgsom van €100,00 om zeker te weten dat ik terug zou komen voor deze auto en hij de auto niet voor niets reserveerde voor mij. Hierop ben ik in goed vertrouwen en met een getekend contract akkoord gegaan. Hierbij citeer ik het getekende contract van de betaalde som van €100,00.

"Dhr Martijn geboren op ...... Heeft op 28-12 een bedrag van €100,00 betaald via de rekening / contant voor de auto Peugeot 206 met kenteken ......... Bouwjaar....... Mocht de klant akkoord gaan tot koop dient de klant nog €2050,00 te betalen. De APK keuring is geregeld door Atra occasions. Mocht de klant afzien van de koop na de testrit dan krijgt de klant het bedrag van €100,00 terug. Ondertekend door beide partijen."

Vandaag 30-12 om 9:30uur hebben wij deze testrit gemaakt. Ik was er echt nog niet uit dus heb met hem afgesproken dat wij uiterlijk deze avond zouden laten weten of wij de auto wilde nemen. Uiteindelijk hebben we besloten om deze auto niet te kopen. Dus ik bel de beste meneer op. Toen ik het hem vertelde zei hij dat ik de €100,00 niet terug zou krijgen. Hij had tijd in ons gestoken en hij heeft speciaal voor ons APK geregeld. Ik vertelde hem over de afspraak en het contract. Toen zei hij " je kunt doen wat je wilt, deurwaarder sturen, politie sturen, met vrienden komen. Hij zei dat hij Turk was en ik Nederlander dus dat hij het toch wel ging winnen.

Toen is het gesprek uiteraard gestopt. Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen?

Alvast bedankt!

maandag 30 december 2013