Ben ik verplicht deze factuur te betalen?

3 reacties

Ik had voor 19 januari een reis geboekt en wilde mijn auto parkeren in de buurt van Schiphol. Medio 8 jan. ging ik opzoek op het internet en reserveerde een plek bij het bedrijf wat nu Holiday Car Parking heet. Het was voor mij de 1e keer dat ik dit zo deed.
Ik wachtte op een bevestiging maar toen ik 15 januari nog steeds niets had vernomen van het bedrijf begon ik mij zorgen te maken. Aangezien zij zeer prominent op het internet aanwezig zijn dacht ik hen makkelijk te kunnen vinden. Echter niets was minder waar.
Ik wilde hen bellen of mailen om te vragen of alles geregeld was, maar nergens kon ik hen vinden. Ik had alleen het adres in mijn routeplanner gezet, maar geen tel.nr. op geschreven.
Ik heb gezocht op het adres, niet te vinden. Wel een ander bedrijf in dezelfde buurt aan dezelfde weg. Rara hoe kan dit.
Dit bedrijf heb ik gebeld om achter het tel.nr. van Hol. Car Parking te komen. Zij reageerden zeer terughoudend en wilden niet met deze naam geassocieerd worden. het was 4 dagen voor vertrek, wat te doen.
Ik heb bij een ander bedrijf een reservering gedaan en binnen 10 min. had ik een bevestiging van mijn reservering binnen. Prima dus.

Toen ik al lang en breed op Schiphol was en voor de gate stond werd ik gebeld door Hol. Car Parking. Waar ik bleef met mijn auto?? Tja, dat was te laat.

Nu 2 maanden later heb ik al 3 facturen van dit bedrijf gekregen. Ik heb 3 tot 4 maal gemaild, dat ik geen bevestiging heb gekregen en hen op 15 jan. niet meer terug kon vinden op het internet en dat ik niet van plan ben te betalen voor hun nalatigheid.
Het 1e antwoord was dat ik een verkeerd email adres had doorgegeven. In een volgende email werd dit terug genomen omdat nu de mails wel aankwamen en werd er ontkend dat ik geen bevestigingsmail had gekregen en dat de website gewoon werkte.
Eigenlijk werd ik gewoon voor leugenaar neer gezet.

Waarom zou ik moeilijkheden maken als alles goed was gegaan??? Net zoals bij het 2e bedrijf wat ik toen maar in de arm heb genomen en alles klopte. Helaas waren hun opmerkingen over Hol. Car Parking niet erg positief.

In de voorwaarden staat dat je moet betalen wanneer je niet op komt dagen. Maar geldt dit ook wanneer zij hun werk niet goed doen en je noodgedwongen ergens anders reserveert?
Ik heb daar moeite mee en wil graag weten of mijn handelswijze "niet betalen" kan, of dat ik me hiermee nog veel meer onkosten op de hals haal.
Ik zuig dit verhaal niet uit mijn duim en heb alles gedaan wat ik kon om in contact te komen. Dat is helaas niet gelukt.

Kan het ook niets bewijzen, want ik heb niets gekregen.
Graag Uw advies, wel betalen of niet betalen.

met vriendelijke groet.

zaterdag 26 maart 2011