Canal Digitaal is mij nog geld schuldig maar betaalt maar niet

0 reacties

Hallo allemaal,

In december 2011 heb ik iets besteld via de webshop van Canal Digitaal, een ontvangstkop en een smartcard. Deze waren niet nodig dus heb ik de bestelling de volgende dag geannuleerd. Maar 4 dagen later werd alles alsnog bezorgd. Ik heb het dus direct retour gezonden, ik heb een bewijs van ontvangst gekregen. De rekening van 118 euro heb ik echter direct bij de bestelling betaald, deze zou dus teruggestort worden.

In januari raakte mijn geduld op, ik heb ze gevraagd wanneer ik mijn geld zou krijgen. Dat via een telefoonnummer waar je 15 cent per minuut voor betaald en je een te uitgebreid menu krijgt waar je allerlei vragen moet beantwoorden die daarna nogmaals door de telefonist gevraagd worden. Al met al minstens 15 minuten bezig. Ik zou mijn geld in de eerste weken van februari ontvangen; ik stond op een zogenaamde terugstortlijst. Mooi niets ontvangen in die tijd.

In de derde week van februari nog maar gebeld, het zou doorgegeven worden en ik zou teruggebeld worden. Weer 15 minuten aan hun te dure servicenummer besteed. En mooi niet teruggebeld. Dus het webform ingevuld, bevestiging van ontvangst gekregen maar nooit een antwoord.

Al met al heb ik totaal 5 keer gebeld, 4 keer het webform ingevuld en nog niets ontvangen.
Ik heb ze nu dus via een mailtje in gebreke gesteld, dezelfde brief als bijlage verzonden en via de post gestuurd. In dat mailtje gaf ik ze nog 2 weken de tijd om te betalen anders zou ik een incassobureau inschakelen, uiteraard met de melding dat alle kosten dan voor hun zijn. Ik heb een bevestiging gekregen van dit verhaal, dus de ingebrekestelling is ontvangen.

Begrijp ik het goed dat ik, nu deze termijn, verstreken is, de vordering aan een incassobureau kan uitbesteden? Het gaat om een bedrag van 118 euro, en eigenlijk zou ik alle telefoonkosten ook vergoed willen krijgen maar dat lijkt me niet mogelijk. Maar als Canal Digitaal nu weer niet betaalt, dan zal ik naar de rechter moeten lijkt me?
Ik heb een gerucht gehoord dat ik dan zelf minstens 500 euro moet betalen die ik nooit zal kunnen vorderen van Canal Digitaal. Is dat waar? Dan is er dus niets wat Canal Digitaal ervan weerhoudt gewoon niet te betalen. Als ik echter mijn abbonement niet betaal ben ik binnen een dag afgesloten :S

woensdag 21 maart 2012