hoe kom ik van Simpel af als ze niet leveren wat je afneemt

2 reacties

Hallo,
Vorig jaar heb ik bij simpel een abonnement afgesloten voor bellen en internet.
Vanaf de eerste dag heeft internet niet of zelden gewerkt.
Ik heb de eerste week minstens 20 keer gebeld, daarna minstens 20 berichten gestuurd en 2 brieven naar de klachten afdeling gestuurd.
Het enige wat simpel deed was de schuld bij mijn telefoon of instellingen leggen.
Dit klopte niet want mijn telefoon werkte wel goed op andere simkaarten van collegas, ik heb dit meermalen aangegeven maar het enige wat ik te horen was dat het niet bij hen zat.
Heel af en toe werkte het even een paar minuten wel en dan weer een dag of langer niet.
Die paar seconden/minuten was meestal niet eens lang genoeg om een mail te lezen.
Ik heb hen per brief in gebreke gesteld, maar kreeg alleen de reactie terug dat ik er niet onderuit kon en gewoon aan een twee jarig contract vast zat, ook aan de telefoon en als reacties op mijn mails hadden zij dergelijke arrogante houding.
Toen na ruim een maand de eerste rekening op de mat viel die 3 maal hoger was als wat ik afgenomen was en waar zelfs al mijn zeldzame internet verbruik nog eens extra betaald moest worden was ik het beu.
Ik heb netjes die rekening betaald maar het voorschot dat ik moest betalen in het begin laten terugsturen want 105 euro voor 20 minuten internet en 1 uur totaal bellen die maand vind ik absurd.
3 dagen later was ik afgesloten.
Uiteindelijk kreeg ik van direct pay een brief dat mijn voorschot betaald moest worden omdat ik anders een incasso buro op me af kreeg.
Ik heb hen de situatie uitgelegd en een mail met bewijs gestuurd en zij gaven me gelijk maar moesten toch een incasso buro inschakelen.
Het incasso buro stuurde me een brief, waarop ik hen gebeld heb en de situatie uitgelegd.
Ook zij gaven me gelijk en zagen af van verdere stappen.
Een half jaar ruim was het stil dus ik dacht ok ik ben van simpel af tot enkele maanden geleden ineens nieuwe rekeningen kwamen, nu van simpel zelf, ik denk dat direct pay heeft ingezien dat teveel mensen problemen hebben met simpel en hun naam niet daardoor in diskrediet willen brengen.
Ook heeft simpel een ander incasso buro waar ze nu alweer enkele maanden mee dreigen.
Blijkbaar is mijn abonnement ook gewijzigd door simpel want de rekeningen bevatten nu ineens niet meer mijn internet abonnement dus blijkbaar denkt simpel dat zij eenzijdig contracten mogen aanpassen als zij dingen niet kunnen leveren.
Mijn vraag na dit lange verhaal is hoe kom ik van simpel af?

donderdag 13 oktober 2011