kassière maakt fout en ik moet 4 week later nog bijbetalen?

2 reacties

Goedemiddag,

Op 20 september 2012 heb ik samen met een groot deel van mijn klasgenoten de Waxing spa van clean en easy aangeschaft. Dit bij de groothandel van mijn school.
Zij moesten €95 ex btw afrekenen, dit was mijn budget waardoor ik het besluit heb genomen om deze ook te kopen.
Bij afrekenen heb ik duidelijk gevraagd: klopt de prijs? het antwoord was toen: Ja jullie krijgen hem voor inkoopsprijs omdat jullie leerlingen zijn.

Vervolgens kreeg ik aantal weken later een mail waarin stond dat de prijs niet juist was, er is een fout gemaakt door de Kassière waardoor wij nog €64,74 moesten aanbetalen.

De waxing spa heb ik aangeschaft met het idee dat hij €95 euro kost, dit is een erg groot verschil en als ik dit eerder had geweten had ik hem niet gekocht.
Omdat wij op school en thuis voor die mail al aan het harsen zijn geweest is hij gebruikt, retouren is dan geen optie meer. Ik voel mij nu verplicht om een aankoop te doen die ik achteraf niet had willen doen, dit is niet mijn fout.

Ik vind niet dat de cursisten kunnen worden aangesproken op een fout van de groothandel aangezien ik duidelijk heb gevraagd of de prijs juist is.

Het antwoord van de directeur: U kunt hem retouren of de betaling voldoen.

Welk recht heb ik?

Vriendelijke groet,

Chantal vd Wal

dinsdag 5 februari 2013