Kassière slaat een verkeerd bedrag aan, in mijn voordeel. Moet ik nu acheraf nog betalen of niet?

2 reacties

Via een babykamer-site heb ik een online bestelling (maxicosi en een box) gedaan. Deze vervolgens na 4 weken opgehaald bij de babyzaak. Bij het afrekenen van deze artikelen heeft de kassiere per abuis het verkeerde bedrag op de kassa aangeslagen. Hierdoor was ik uiteindelijk 140 euro goedkoper uit. Misschien niet helemaal eerlijk van mij, maar ik heb hier niks van gezegd. Vervolgens krijg ik een week later het verzoek middels mail en brief het resterende bedrag zsm te komen betalen. Hier heb ik tot op heden nog niet op gereageerd. Gisteren ontving ik daarop een mail met verzoek tot betalen binnen 8 werkdagen anders wordt er een deurwaarder ingeschakeld en zijn alle bijkomende kosten voor mijn rekening. Hier zit ik uiteraard niet op te wachten, maar ik vraag mij toch werkelijk af wie hier nu echt in zijn recht staat? Als ik niet via internet besteld had, hadden ze nooit mijn gegevens kunnen achterhalen en had ik ook niet hoeven te betalen. Ik heb nl de originele bon aan de kassiere gegeven met het juiste te betalen bedrag hierop vermeld. Hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik het beste kan doen.. groet, Lilly

donderdag 28 februari 2013