Klant wilt niet betalen! Wat nu?

1 reactie

Beste forum bezoekers,

Ik ben eigenaar van een schilderbedrijf, en heb tot nu toe alleen maar tevreden klanten gehad. Natuurlijk komt het wel eens voor dat er een onderdeel wordt overgeslagen/vergeten, dat wordt altijd direct hersteld. We blijven tenslotte mensen, en die maken fouten.

Nu gaat het om het volgende. Er is schilderwerk uitgevoerd bij een klant, de prijs mocht niet te hoog zijn. Beide zijn overeengekomen met een prijs van €215 incl. BTW voor het schilderen van 3 deuren aan beide zijde incl. Kozijnen, 2 raamkozijnen met meerdere gaatjes en 2 m2 plafond.

De klant was niet aanwezig voor oplevering dus heb deze direct een e- mail gestuurd of alles naar tevredenheid was uitgevoerd. Vervolgens ontving ik een e- mail terug of wij toch samen konden opleveren. Geen probleem.

De klant vond dat de verf niet goed dekte op de deuren en kozijnen, ik ben van heel andere mening en zie egt het probleem niet. Het werk is èènmaal volledig overgegrond en daarna behandeld met aflak(de laatste laag).
De klant vond ook dat de gaatjes niet netjes dicht waren gemaakt. Deze zijn dichtgemaakt, er is alleen nog te zien dat er een gaatje gezeten heeft, maar is verder netjes afgewerkt.

Ik heb de klant verteld dat ik een andere mening er over heb, de klant is het daar niet mee eens.

Zoals helemaal bovenaan beschreven, zijn wij de beroertste niet om iets aan te passen naar de wens van de klant. Ik ben nu van mening dat de klant niet mag verwachten voor dat geld dat zijn kozijn strak geplamuurd wordt en de verdere intensieve behandeling die het verder nodig heeft. Dan wordt de prijs namelijk al snel €200+ per kozijn. De gaatjes zijn immers dicht, en dit was de afspraak.

De klant weigert nu te betalen, en ontvang graag jullie mening hier over. Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit mee maak, en wil ook egt niet dat ik als slecht bedrijf wordt gezien.

Alvast bedankt.

Rick

donderdag 18 juli 2013