KPN haalt ongemachtigd geld van mijn dochters rekening!

3 reacties

Afgelopen zomer besloten wij een Blackberry aan te schaffen met het daarbij behorende abonnement. Dit hebben wij telefonisch met KPN geregeld. Deze blackberry wilden wij (vooral vanwege de navigatie en internet) gebruiken tijdens onze vakantie. Echter, toen de blackberry geleverd zou worden net voor onze vakantie (op ons thuisadres) bleek dit door een storing bij KPN niet mogelijk.
De leverdatum werd uitgesteld maar aangezien wij al op vakantie zouden zijn wanneer deze telefoon zou aankomen probeerden wij contact op te nemen met KPN. Wij wilden niet dat TNT voor een dichte deur zou komen te staan. Bovendien was de afspraak dat mijn vrouw (voor wie het abonnement was) het pakketje PERSOONLIJK aan moest nemen. Zij moest hierbij haar geldige legitimatie bewijs kunnen laten zien en een handtekening zetten. Ook moest zij €0,01 pinnen om aan te tonen dat deze rekening daadwerkelijk van haar was.
Toen wij KPN aan de telefoon spraken, gaf de telefoniste aan dat dit pakketje niet meer geannuleerd kon worden. Het was blijkbaar al onderweg.
Onze dochter was thuis toen het pakketje een aantal dagen later alsnog geleverd werd. Het mocht echter niet bij haar afgeleverd worden. Dit tot grote ergenis van de TNT medewerker die natuurlijk voor niks kwam. Hij beaamde het feit dat hij het pakketje niet bij mijn dochter mocht afleveren en vertrok weer.

Toen wij contact opnamen met KPN om te horen of de telefoon bij ons op de camping kon worden afgeleverd was dit volgens KPN wel mogelijk. Wij gaven ons telefoonnummer door INCLUSIEF gegevens van mijn ID en klantnummer, met de afspraak dat TNT ons zou bellen zodat wij naar de receptie zouden lopen om te tekenen, pinnen en ons te legitimeren. Echter een aantal dagen later belde onze dochter ons op met het nieuws dat de TNT medewerker wederom bij ons huisadres stond in plaats van op de camping zoals afgesproken.
Wij probeerden via klantenservice van KPN alsnog te regelen dat deze telefoon op de camping geleverd werd. Een laatste wanhopige poging. Wederom gaf ik AL mijn gegevens door aan KPN om dit te regelen.
Een aantal dagen later was TNT nog steeds niet geweest. KPN was niet te bereiken via de klantenservice (op tijden dat ze wel degelijk aanwezig horen te zijn). Dus hebben wij een mail gestuurd en hierin hebben wij duidelijk aangegeven niet meer onze abonnement bij KPN af wensen te sluiten.

Vanaf dit moment is het één grote chaos binnen TNT en KPN. Wij hebben meerdere keren telefonisch contact gehad om dit probleem op te lossen, maar zowel KPN als TNT beschuldigen elkaar van nalatigheid. Ondertussen wordt er elke maand geld van mijn dóchters rekening gehaald om onduidelijke redenen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de achternaam.
KPN gaf aan deze automatische incasso stop te zetten binnen 2 weken. Zij zouden terug bellen binnen 2 weken wat ook niet is gebeurd.
Ondertussen gaat het om honderden euro's wat er inmiddels van mijn dochters rekening is gehaald zonder toestemming. Wij hebben meerdere keren tevergeefs met zowel KPN als met TNT aan de telefoon gesproken. Nu zijn wij het geld constant aan het terugboeken maar dit gaat natuurlijk door tot er een deurwaarder aan de deur verschijnt met een dwangbevel. Zover willen wij het niet laten komen.
Wat moeten wij nu doen? Wat kunnen wij doen en waar hebben wij precies recht op?

Ik hoop dat iemand ons met dit probleem kan helpen!

Vriendelijke groet.

zaterdag 16 oktober 2010