Online webshop komt afspraken niet na. Wat kan ik doen?

3 reacties

(06-01-15) Op 25/12/14 heb ik bij *een webshop* een Garmin Fenix 2 besteld bij onder verkoper *online shop*, de leverdatum stond toen op 2/3 dagen. na 3 dagen stond de verwachte verzenddatum op 31/12/14. Nou niet volgens afspraak maar goed met feestdagen e.d. prima op 2/1/15 toch maar gebeld wat de stand van zaken was aangezien er nog steeds niks van verzonden stond bij de bestelstatus. Daar werd mij verteld dat uiterlijk 13/01/15 het horloge bij mij thuis zou liggen. Nog steeds niks aan de hand ik had hem per slot van rekeningen pas de 16 e nodig. Maar dan gister stond er verzonden en leverdatum op 19/01/15. Probleem dus ! Ik moet hierbij vermelden dat ik de helft heb betaald met Cadeaubonnen deze zijn alleen in te wisselen bij *de webshop* als ik deze terug krijg kan ik dit horloge alsnog bestellen bij een andere onder verkoper alleen voor 50 euro meer en dan ontvang ik deze nog steeds niet voor 15-01-15. Gebeld met *de online shop* die konden geen oplossing bieden, toen gebeld met *de webshop* een telefoniste van de klantenservice verzekerde mij dat ik ook het bedrag van de cadeaubonnen uitgekeerd in euro's kon terugverwachten op mijn rekening zodat ik elders voor het oorspronkelijke bedrag en op tijd mijn horloge kan ontvangen. Ik heb hier achteraan ook nog een mail gestuurd ter schriftelijke bevestiging. Hierop kwam alleen het antwoord dat dit alles niet mogelijk is. Nu is mijn order gecanceld en ben ik dus en 50 euro meer kwijt en het Horloge mist zijn doel. (07-01-15) Er is nog geen oplossing, gister meerdere mailtjes verstuurd maar nog geen duidelijkheid.Zij zeggen de cadeaubonnen niet in geld uit te kunnen kerenen blijven daar bij. Vandaag maar weer eens contact gezocht met *de webshop* eerst via de chat er was inmiddels 1 bon van 15 terug opgewaardeerd nog 160 euro te gaan helaas kon de meneer via de chat niks voor mij betekenen en er werd nog contact met mij opgezocht via de mail. Dan maar de klantenservice gebeld om meer duidelijkheid te krijgen over de gehele situatie. Voor de 5 de keer de situatie uitgelegd werd ik doorverbonden met betalingen. Schijnbaar is het totale bedrag te hoog om in NL behandeld te worden, nu moet het geheel naar Istanboel (waar ze dus schijnbaar weel met geld van andere mensen om kunnen gaan) dit duurt max 5 werkdag en dan moet de maatregel nog worden toegepast weer 2 of 3 dagen max. Dan ben ik dus al op vakantie waarvoor ik het product nodig heb. Ik kan dus helemaal niks nu geen geld, geen horloge, geen cadeaubonnen, geen oplossing!! Wat zijn mijn mogelijkheden voor bovenstaand probleem ?

woensdag 7 januari 2015