Tarieven bij overname na faillissement

6 reacties

Wij zijn jaargast met een stacaravan op een vakantiepark in Nederland.
Het oorspronkelijke park is failliet gegaan in november 2012 en in februari 2013 overgenomen door een andere groep.
In oktober 2012 hebben wij de afrekening van het nutsverbruik gekregen van de ondertussen failliete eigenaar. Hiermee is verder niets gedaan vanwege het faillissement.
Nu, op 23 september 2013 hebben wij dan dezelfde afrekening van het nutsverbruik gekregen van de nieuwe eigenaar. Bij deze afrekening worden niet alleen de meterstanden gebruikt welke zijn opgenomen in oktober 2012 (door het ondertussen failliete park) maar er wordt ook gerekend volgens nieuwe tarieven.
Dit betekent voornamelijk dat de nieuwe overnemer verbruik aanrekent voor maanden waarin zij nog geen eigenaar waren van het vakantiepark en bovendien tarieven hanteert welke respectievelijk voor water, gas en electriciteit 32%, 54% en 38% verhoogd zijn ten opzichte van de tarieven op de afrekening van de vorige eigenaar.
Volgens mijn opzoekingen zouden er 2 mogelijkheden zijn :
1. De nieuwe eigenaar heeft de oude contracten overgenomen van het failliete park en kan dus inderdaad aanspraak maken op het verbruik vanaf november 2012 maar aan de tarieven welke door de oude eigenaar waren opgegeven.
2. De nieuwe eigenaar heeft een nieuw contract en kan dus pas vanaf de overname aanspraak maken op het verbruik. Dit weliswaar aan de nieuwe tarieven.

Wij hebben ook geen definitieve informatie of de oude contracten zijn overgenomen of er nieuwe contracten zijn. Wij krijgen enkel fakturen en afrekeningen.
Er is een zeer moeizame communicatie met de nieuwe eigenaar.
Kan iemand bevestigen dat veronderstelling 1/2 klopt ? Dan kunnen we alvast verdergaan en eisen waar we recht op hebben.

Alvast bedankt

woensdag 2 oktober 2013