vaatwasser defect buiten garantie

2 reacties

Dit weekend (11 september 2011) is onze vaatwasser kapot gegaan. Wij hebben deze in combinatie gekocht met een nieuwe keuken. Op 6 juli 2009 is deze keuken geleverd. Ik kan geen aanschafprijs melden want deze prijs is verrekend in de totaal prijs van de keuken.
Ik heb maandagmiddag de verkoper van de keuken gebeld om te melden dat de vaatwasser kapot is. Hij verwees mij onmiddellijk door naar de fabrikant, Bauknecht. Ik heb dan ook de fabrikant gebeld en de telefoniste melde mij meteen dat de vaatwasser buiten garantie valt. De voorrij kosten alleen bedragen € 106,=. Geschrokken van dit bedrag meldde ik dat ik wel een gehoord had van verplichting van de fabrikant om ook na de garantie termijn kosteloos te repareren. Toen werd mij gemeld dat het onder de coulance regeling zou vallen en dat het maximaal € 175 zou kosten. Ik ben van mening dat de vaatwasser langer mee moet gaan dan 2 jaar en dat ik nu niet voor deze kosten op moet draaien.
Via consuwijzer heb ik een en ander gelezen en advies in gewonnen. Daarna heb ik terug naar de verkoper gebeld dat zij het voor mij moeten oplossen. De verkoper ineens een stuk minder vriendelijk, wil het oplossen maar vind dat ook hij niet voor de kosten moet opdraaien en dreigt met zijn rechtsbijstands verzekering. Een beetje overbluft maar niet uit het veld geslagen heb ik toch de opdracht gegeven om de vaatwasser te laten maken. Hij heeft dit opgepakt en de fabrikant gemeld de vaatwasser te laten maken en de factuur naar hun te sturen. De verkoper zal dan later het bedrag bij mij verhalen. Sta ik nu wel of niet in mijn recht als ik straks weiger deze factuur te betalen?

Alvast bedankt voor de moeite.

woensdag 14 september 2011