Vakantie geboekt met foute prijsindicatie. Wat te doen?

3 reacties

Goedendag, Ik heb een vraag over een vakantie die ik boekte maar de prijs niet goed van was. Gisteren wilde ik een vakantie boeken op een camping in Limburg, via internet. Wel zo makkelijk dacht ik. In ieder geval ben ik aan de gang om een huisje dat ik wilde hebben vast te zetten en zie dat ik toch dit huisje kan boeken voor 10 dagen i.p.v. 14 dagen (tijdens vakantie periode kan je normaal alleen maar per weken boeken). Zo gezegd ,zo gedaan en ik ga weer de volgende stap in met het vastzetten en kom aan bij de kosten. Het scherm gaf aan dat de kosten voor deze vakantie uit zouden komen op 495 euro wat erg goedkoop is dacht ik nog. Maar afijn , ik toch maar netjes een belletje gedaan naar de desbetreffende camping om navraag te doen. De vriendelijke telefoniste vertelde mij in eerste instantie dat dit klopte, maar krabbelde later terug dat dit een fout was. Ik vertelde haar dat dit bedrag toch echt in mijn scherm zwart op wit stond, en ik vroeg wat of er zou gebeuren als ik dit toch vast zou zetten. Haar antwoord was dat dit onmogelijk was want zodra ik verder zou gaan ik bij aankomst van de betaling een foutmelding zou krijgen. Ik zei, oké ; ik ga kijken en als wel lukt moeten jullie deze prijs hanteren en zo snel mogelijk aan passen voor andere vakantie gangers. Nogmaals zei ze dat ik dan toch een foutmelding zou krijgen. Niet dus! Ik boek deze vakantie, en krijg zelfs een bevestigingsmail met de prijs van 495 euro. Nu wil ik graag weten hoeveel recht ik heb om deze vakantie voor deze prijs te moeten aanbieden, of heb ik het helemaal fout? Ik hoor het graag.

dinsdag 2 juni 2015