Wel of niet betalen??

4 reacties

Omstreeks 15 jan heb ik een installatie bedrijf gebeld voor het verhelpen van een verstopping aan de wastafel. Ook wilde ik een offerte om de wastafel en kraan te laten vervangen.
Ik zou terug gebeld worden diezelfde dag. Echter na een paar dagen nog niets gehoord dus maar weer gebeld. Afspraak gemaakt op 24 januari 12014.
De monteur kwam en heeft de verstopping verholpen. Dit nam ongeveer 30 minuten in beslag. Daarna hebben we het gehad over het vervangen van de wastafel en de kraan.
Ik heb hem wat plaatjes van kranen laten zien op internet. Hij zei dat er nog wel een paar lagen aan de zaak en ik zou spoedig terug gebeld worden.

Weer niets meer vernomen van het bedrijf.

Nu 4 maanden later krijg ik de rekening , datum van de factuur 27 mei.
1 uur en 25 min arbeidsloon. Bedrag incl BTW € 64,29

Nu gaat het me om het principe. Monteur is hooguit 30 min bezig geweest, daarna gepraat over de kranen. En wat me ook dwars zit is dat het bedrijf nooit weer wat van zich heeft laten horen en ook dat de factuur nu 4 maanden later verstuurd is. ( ze hebben zeker nog een oude werkbon gevonden)

Inmiddels heb ik het bedrijf een mail gestuurd omtrent de gang van zaken en dat ik het er niet mee eens ben.

Wat is verplicht om het bedrag te betalen?
Wat kan ik verder doen?
Er zal hoogst waarschijnlijk een aanmaning volgen als ik niet betaal.

Anja Meijberg

woensdag 4 juni 2014