welk recht heb ik bij een veel te late levering van een bed

1 reactie

ik heb begin februari een bed gekocht bij een winkel die teakhout bedden verkoopt. bedrijf is geregistreerd bij kvk.
er was 16 weken levertijd.
na 17 weken zijn we begonnen met bellen en iedere week kregen wij te horen dat de boot met de spullen op donderdag aankwam en dan weer ergens anders werd uitgepakt om vervolgens bij ons te komen.
in de 23e week heb ik een email gestuurd dat ik het persoonlijk erg jammer vind dat dhr ons niet vanuit zichzelf belt dat de levering langer duurt en dat ik de klantvriendelijkheid niet zie. ik moet zelf achter informatie aanbellen.

in de 24e week ben ik gaan bellen dat ik het te lang vind duren ik heb aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk een bed verwacht.

inderdaad kwam in de 25e week het bed, helaas 20 cm tekort. het bed werd weer meegenomen.
tot op heden hierover geen excuus gehad.
die middag gelijk gebeld en ze konden alleen gaan kijken of er nog planken over waren waar ze zijkanten van konden maken.

nu in de 28e week heb ik contact gehad met de winkel. ze hebben iemand gevonden die die planken had. ik heb aangegeven dat ik eigenlijk het bed wil annuleren omdat ik niet tevreden benn over de gehele gang van zaken. ik krijg na 24 weken een onjuist bed en ik heb in al die weken nog geen een keer een telefoontje spontaan van hem gehad. daarnaast dus nog steeds geen excuus.

ik kreeg het antwoord dat ik maatwerk niet kan annuleren. dit staat niet in de voorwaarden en een bed van 160/220 is geen maatwerk mijn inziens.
in de voorwaarden stond dat ik na 70 dagen na verwachte leveringsdatum kon annuleren.

mijn vraag is welke rechten heb ik nu nog. kan ik van de koop af zien of ben ik verplicht om het bed te laten leveren?

vrijdag 20 augustus 2010