Wie is er verantwoordelijk voor de kosten?

1 reactie

Onlangs heb ik een monteur van de Ziggo laten komen voor een alles in 1 pakket, omdat ik hier zelf gewoonweg geen verstand van heb. De beste man is langs gekomen en heeft alles netjes geinstalleerd. Echter heb ik nog bovenburen, en deze waren ten tijde van de installatie met vakantie, die zaten met thuiskomst zonder enige vorm van communicatie (internet, televisie en telefonie). Na even de meterkast gecontroleerd te hebben zagen ze dat er een bepaalde kabel is losgeknipt van hun, en na contact gehad te hebben met hun provider, namelijk de KPN, bleek dat zij sinds de 23ste (onze installatiedatum) offline zijn gezet. Met andere woorden, de Ziggo-monteur heeft de KPN-kabel van de bovenburen losgeknipt zonder hierover iets gevraagd te hebben. Nu leek ons de meest logische oplossing, dat de Ziggo opdraait voor de kosten die door hun monteur is veroorzaakt en met een draagbare oplossing komt. Echter na contact gehad te hebben met de klantenservice van Ziggo zijn wij ietwat ontzet. Na tien keer te zijn doorverbonden en ongeveer 20 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een mevrouw aan de telefoon. Ik heb getracht haar het verhaal tien maal te vertellen maar het antwoord was continu hetzelfde. Namelijk; "Ja, maar Ziggo-monteurs mogen en zúllen nooit aan kabels van de KPN komen, dus het is niet mogelijk wat u mij vertelt. Bovendien staat bij ons in het systeem dat onze monteur slechts het alles in 1 pakket heeft geinstalleerd en dus niets heeft verwijderd. Wat ik u aan kan raden is de KPN, die hiervoor verantwoordelijk is, te bellen, want dit is een eindeloze discussie". Met ons handen in het haar en enige vorm van kwaadheid, willen wij u om advies vragen om ons te helpen onze bovenburen weer online te krijgen en deze eindeloos lijkende strijd te helpen beeindigen. Met vriendelijke Groet, Dhr. M van der Zwan

woensdag 14 juli 2010