DUO conflict

1 reactie

het volgende;

Mijn vrouw is in mei 2012 afgestuurd, netjes binnen de vijf jaar overigens, en heeft daarna uiteraard via mijn DUO alles stopgezet waarna ook automatisch haar studiefinanciering stopte. So far so good...

Kort daarna begonnen er al brieven te komen met acceptgiro's mbt het OV-reisproduct. In die brieven kwam geen enkele keer naar voren wat nou precies het probleem was en waar die genoemde bedragen vandaan kwamen. Dit heeft een jaar (!!) gespeeld en een jaar lang heeft ze er na elke brief achteraan gebeld voor opheldering. Zonder overdrijven heeft ze zeker 25 keer met DUO gebeld en steeds werd er gezegd dat het te maken had met het feit dat haar diploma eerst verkeerd geregistreerd is geweest. "Niks om u druk over te maken mevrouw, u krijgt vanzelf post als alles geregeld is" en die post bleef natuurlijk uit in tegenstelling tot de acceptgiro's en betalingsherinneringen.

Overigens is er in dat hele jaar tijdens de telefoongesprekken met DUO niemand geweest die heeft gekeken waar die kosten vandaan kwamen en niemand die ook maar voor een klein beetje opheldering kon zorgen.

Tot 3 van't zomer... Tijdens onze vakantie hebben de vrienden van DUO beslag gelegd op haar rekening. Toen begon de ellende....

Nationale ombudsman ingeschakeld, deze heeft contact gehad met DUO en pas toen kwamen we er achter dat ze haar OV-kaart in een oplaadstation had moeten drukken en daar het reisproduct had moeten stopzetten.

Ze heeft dus een jaar lang die OV-kaart in haar bezit gehad en ze heeft hem niet 1 keer gebruikt. (Jammer nadehand) 

Financiële gevolgen:

970 euro boete. door DUO (zonder enige aankondiging) naar deurwaarder gestuurd. Werd inclusief kosten deurwaarder 1600 euro!!!

388 euro boete. Ook door DUO naar deurwaarder gestuurd. Inclusief kosten deurwaarder 550 euro!!

Last but not least, 970 euro bleef bij DUO staan en lossen we nu maandelijks af.

Totale kostenplaatje voor een reisproduct die NIET 1 KEER gebruikt is: 3120 euro!!!!!

DUO heeft gefaald in informatie verstrekken, duidelijkheid scheppen, adequaat handelen en klantvriendelijkheid. Ik heb er geen goed woord voor over en ben woedend.

Zijn er stappen die ik hierin kan ondernemen?

Justin Brouwer

maandag 13 januari 2014