Moe wordt je ervan

2 reacties

Beste,

2008 heb ik mijn studie afgerond en mij afgemeld als student. Uiteraard had ik als zovele een studiebeurs bij de IB-Groep en door de al vele negatieve berichten er extra op gelet dat ik alles goed bewaarde en alles binnen de gestelde termijnen heb opgestuurd en ondertekend.

Ik ben blij dat ik bovenstaande heb gedaan, echter of het bij IB-Groep (Nu DUO) ook zo is, is maar de vraag.

Het begon al eind 2008, er kwam een overvloed aan post binnen, ene keer moest ik studiebeurs betalen voor schooljaar 2008-2009, andere brief weer niet. Dit ging zo 8 dagen door, welgeteld 19 brieven verder. De laatste brief vermelde dat we geen studiekosten hoefden te voldoen en dat hiermee ook alles was afgehandeld. Echter 6 maanden later kregen we een brief thuis van een deurwaarderskantoor waarin werd vermeld dat er openstaande posten waren, wij IB-groep contacteren (want de deurwaarder werkt net als een chinees luikje) en die vermelden mij dat er in de administratie was mis was gegaan en ons geen zorgen hoefde te maken omdat alle kosten á €998,04 zouden worden gecrediteerd. Uiteraard ook de deurwaarderskosten hoefde ik niet te voldoen..

Ze hebben inderdaad de kosten gecrediteerd waardoor de hoofdsom op €0,- is komen te staan. Echter de deurwaarderskosten niet. Nu 2 jaar verder, vele telefoongesprekken verder, een groot boek aan alle smoesjes die je maar kan verzinnen en vele bezoeken bij de deurwaarderskantoor en IB-Groep servicedesk zijn we dan toch zover dat ze ineens loonbeslag zijn gaan leggen. Dit met een exploot waarvan de IB-Groep zegt dat die niet meer rechtsgeldig is maar waar de deurwaarder vermeld dat deze nog wel geldig is omdat ik per wet de deurwaarderskosten zou moeten voldoen, incl. rente?!?

Nu heb ik me juridisch laten informeren en wettelijk gezien mag er niet eens iets aan mij berekend worden indien de opdrachtgever van het deurwaarderskantoor de administratie-fout toegeeft en het process staakt.

Je zou denken, simpel geregeld. Helaas blijkt anders te zijn.

Deurwaarder verwijst me continu door naar de IB-Groep, dus ik via de telefoon een conference gesprek gehouden tussen een medewerker van IB-Groep en de agent bij het deurwaarderskantoor. Hier was duidelijk gesproken dat IB-Groep geen kosten meer jegens mij heeft openstaan bij dit deurwaarderskantoor en dat haar leidinggevende ook al had gecommuniceerd richting het deurwaarderskantoor dat IB-Groep aansprakelijk is voor de kosten van het kantoor.
En wat zegt de agent van het deurwaarderskantoor: "Wij hebben geen schriftelijke bevestiging ontvangen vanuit onze contactpersoon bij de IB-Groep en daarom zullen wij de vordering niet staken", uiteraard IB-Groep verzocht dit opnieuw te versturen maar hier doen ze niet aan en moet ik me maar melden bij klachtenfunctionaris. Nou uiteraard dit weer gedaan maar die kan niks voor me betekenen omdat er geen open posten zijn, IB-Groep geen opdrachtgever zijn en ik me maar weer bij de deurwaarderskantoor moet melden.

Conclusie, cirkel is rond, ik kan nergens me recht halen en wil hier toch wel eens vanaf.

Iemand een idee?

dinsdag 29 november 2011