geannuleerde vliegtickets

1 reactie

Een beetje voor kerstmis boden we ons mooi op tijd aan in Schiphol voor onze lange trip diep in Azie voor ons vijven waarvan 3 kleine kinderen. Jullie staan niet op de passagierslijst, zei de check in lady. Mooi begin! Dus over naar de service desk van die vliegmaatschappij waar ze ons wisten te zeggen, dat de tickets inderdaad bijna een jaar geleden (dan zijn die het goedkoopst) besteld waren door ons reisburo, maar dat deze tickets 2 dagen later al geannuleerd werden, omdat ons reisburo die nog niet betaald had. Hiervan werd ons reisburo toen op de hoogte gebracht, wij echter niet. Ons geld werd gewoon bijna een jaar geleden vol van onze rekening geboekt via Mastercard naar dat reisburo. Wij kregen toen gewoon de 2 standaard emails van ons reisburo, waarvan de 2de email zelfs de E ticket nummers van de 5 personen en de melding dat alles in orde was. Vermits het reisburo in fout was, daarnaartoe gebeld dan maar. Hier wist de dame ons echter te vertellen dat het toch aan de vliegmaatschappij was om onze tickets te geven en ze gaf ons de E ticket nummers. Deze nummers waren echter niet bekend bij de vliegmaatschappij. Ik legde onze situatie nog eens goed uit en zei dat we niet konden reizen omdat er geen tickets waren. Het vliegtuig was ook vol. Ze zei dat het haar schuld niet was en legde gewoon op. Het reisburo is inderdaad een internetorganisatie waarvan je dus niet al te veel service van mag verwachten, maar een minimum zou toch mooi zijn, denk ik. Fouten kunnen overal gemaakt worden, daar heb ik dan ook nog begrip voor. Maar hun eerste opdracht blijft de mensen op hun bestemming te brengen en indien er die dag voor die vlucht geen tickets meer zijn, zou je verwachten dat die toch de moeite doen om een alternatief te zoeken. Niet dus. Bovendien was ons geld ook nog altijd foetsie! Pas dagen later kreeg ik een email dat ik een refund zou krijgen van het oorspronkelijke bedrag. Dat was het dan. Op de luchthaven had ik geen andere keus dan zelf volledig nieuwe vluchten te boeken, en gezien kerstmis niet zo ver meer was, tegen dubbele prijs, ook al koos ik het op dat moment goedkoopste! Bovendien was de nu geboekte reis ook nog eens een reis met veel langere transferwachttijden, was onze vakantie ingekort en kon ik ook nog eens de al lang geboekte domestic flights in azie en de tussenhotels gaan omboeken, wegens de latere vertrekdatum. We zijn pas ongeveer 32 uur later kunnen vertrekken. Ik vind dat ik recht heb op de refund, het extra bedrag dat de reis me gekost heeft en een compensatie. Reisburo vindt enkel een refund. Wat denken jullie? Wat zou een rechtbank denken, en welke rechtbank, want het reisburo bevindt zich jammer genoeg in Spanje!

zondag 18 januari 2015