Al 16 jaar huren we onze combi CV bij Volta. Volgens Volta moet het nu vervangen worden en wij moeten nu weer aanpassingskosten betalen.

1 reactie

Het toestel huren we als 16 jaar van Volta. Destijds hebben we aan hun plaatsingskosten betaald, met daarbij een nieuwe expansievat en thermostaat.
De monteur van Volta wil de ketel niet meer repareren want de kosten aan service en onderhoud werden te hoog en het zou niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd.
De CV combi ketel kan wel gerepareerd worden maar dan krijgen we een aantekening bij ons huurcontract.
Dat houd in dat we in de komende 5 jaar geen service en onderhoud meer krijgen op deze Nefit Combi CV.
Zo worden we dus gedwongen om een nieuw toestel door hun te laten plaatsen. De kosten voor ons zijn 185 euro, voor het expansievat en een thermostaat en daarna krijgen we ook nog een hoger huurbedrag van 29 euro per maand dat nu 22 euro is.
Ook krijgen we de goedkoopste thermostaat terwijl we nu een luxe thermostaat hebben met dag en weekinstellingen maar deze zou het niet doen op de nieuwe ketel. Dus ook deze moet vernieuwd worden en die kost ook al 155 euro exl btw extra.
Kortom mijn vraag is of bij huur van de CV ketel en onderhoud het verhuurbedrijf Volta ons kan verplichten om de nieuwe ketel te laten plaatsen waarvan wij de bijkomende kosten moeten betalen.
Staan we in ons gelijk als we de oude ketel laten repareren en eisen dat het service en onderhoud onverminderd doorgaat, zoals dit bij aanvang van de huurovereenkomst is overeengekomen? Of staat het bedrijf Volta in hun recht dat ze het service en onderhoud mogen weigeren als we de ketel laten repareren?

vrijdag 28 oktober 2011