Annulering internet abonnement

0 reacties

Omdat ik een goedkopere internetprovider wilde, heb ik in maart Online Breedband BV benaderd.
Zij hadden een leuke aanbieding, een 3in1 pakket.
Tijdens het gesprek met de jongeman had ik nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was om een naadloze oversluiting te verzorgen,
zeker met het oog op dat zowel radio/televisie, als telefonie en internet overgezet moesten worden.
Uiteraard was dit geen probleem. Er is een bandopname gedaan, voordat hij die bandopname startte kreeg ik nadrukkelijk de melding dat ik wel overal "JA" op moest antwoorden. Zo ook de vraag of ik akkoord ging met de algemene voorwaarden. Hierop heb ik geantwoord dat ik daar nog geen kennis van had genomen. De jongeman zei me dat ik die later toegezonden zou krijgen en ik nu voor de formaliteit maar gewoon ja moest antwoorden.
Zo ook de vragen over automatische incasso etc.
Op bepaalde vragen heb ik letterlijk geantwoord "Hier moest ik ja op zeggen".

Per 1 april zou ik aangesloten worden bij Online. Per 8 april afgesloten bij mijn huidige provider.
Toen ik een mail ontving met de mededeling dat de aansluiting vervroegd zou worden, heb ik gebeld.
In dit gesprek gaven zij aan nog geen exacte aansluitdatum te hebben en dat het afhing van mijn huidige provider.
Dit is natuurlijk onzin, want er kan door 2 leveranciers prima signaal geleverd worden.

Intussen kreeg ik de mededeling dat Online mij niet voor 11 april aan kon sluiten, inhoudend dat ik dus van vrijdag t/m maandag zonder internet zou zitten.
Dit is onmogelijk en totaal in strijd met hetgeen ik had verzocht en hetgeen Online mij nadrukkelijk had beloofd.
Voor mijn werk heb ik mijn internetverbinding nodig, ik werk uit huis. En daarnaast verblijft mijn partner veel in het buitenland, waarvoor wij dagelijks gebruik maken van skype. Zodoende was dagenlang zonder internet voor mij geen optie. Hier ben ik direct heel duidelijk in geweest naar Online toe.

Er volgt wederom een telefoongesprek.
In dit gesprek vraagt de medewerker mij naar een telefoonaansluiting. Deze heb ik alleen via het modem, VOIP.
Waarop de medewerker zegt : Oh maar mevrouw, dan kunnen wij u waarschijnlijk helemaal niet aansluiten.
Hierdoor werd voor mij bevestigd totaal niet meer met Online in zee te willen, ook dit heb ik kenbaar gemaakt.

Ik heb gebeld, binnen de bedenktermijn van 7 dagen en aangegeven de aansluiting te willen annuleren.
Volgens online kon dit niet telefonisch, maar moest dit per email. Dit heb ik gedaan, maar daarop kreeg ik geen reactie.
Vervolgens heb ik weer gebeld en is me gezegd dat ik helemaal niet kon annuleren. Later kon dit alleen schriftelijk.
Met als resultaat dat mijn "bedenktijd" erop zou zitten.
Ik heb trouw de brief geschreven en uitleg gegeven over wat er gaande was.

Er zijn talloze telefoongesprekken geweest. In deze gesprekken werd gesproken van "U gaat immers niet akkoord met onze oplossing, hierin kunnen wij dan ook niets meer voor u betekenen", terwijl er nooit één poging is geweest tot het aandragen van een oplossing.
In een volgend telefoon gesprek had ik eindelijk iemand die snapte wat er gaande was en me aangaf te zullen zoeken naar een oplossing,
maar net op dat moment verbrak de medewerker de verbinding. Ik ben ook niet meer teruggebeld hierna.

Hierna volgt een verwarrend verhaal tussen de medewerkers van Online en mij. De één zegt dat ik makkelijk kan annuleren, mits ik het schriftelijk doe.
De andere medewerker geeft aan dat telefonisch of per email niet rechtsgeldig is. Weer een volgende zegt dat het niet mogelijk is om schriftelijk met Online te communiceren.

In de reeds gestuurde brieven heb ik aangegeven mijn machtiging in te willen trekken en geen vertrouwen meer te hebben in Online en gezien de loze beloftes en de incorrecte informatie voorziening geen prijs te stellen op telefonisch contact.
Hierna werd ik gebeld.In dit gesprek wederom aangegeven geen behoefte te hebben om weer een uur aan de telefoon te zitten met iemand die me waarschijnlijk weer niet exact kan vertellen wat ik wel kan doen.

Volgens Online zijn mails en brieven niet aangekomen. Ook heb ik gevraagd om de bandopname van het verkoop gesprek,
Deze heb ik tot op heden niet ontvangen.
Online wil niet schriftelijk communiceren, slechts telefonisch.
Daarnaast is de enige oplossing volgens Online dat ik mijn modem en digitale ontvanger alsnog opvraag voor verzending en vooral fijn een jaar klant blijf.

WAT kan ik doen?
Volgens consuwijzer sta ik in mijn recht. Maar Online weigert.

Met vriendelijke groet.

donderdag 12 mei 2011