Asus laptop beschadigd ontvangen bij aanbieden voor reparatie

0 reacties

KLACHT: Mijn laptop aangeboden via de officiële weg van Asus opgegeven voor reparatie omdat het geluid via de HDMI en koptelefoon en dit niet zelf is te herstellen door de upgrade van windows 7 naar windows 10. De laptop heeft nog garantie tot en met oktober 2016. Ik heb de la[top verstuurd in de deugdelijk originele doos en deze zoals Asus aangeeft verpakt in neutraal verzendpapier. Via Asus heeft DHL het pakket bij mij opgehaald. Tot mijn schrik kreeg ik van Asus te horen dat het bijna 400 Euro zou gaan kosten. Ik heb ze verteld dat het alleen maar om software aanpassing. Toen kreeg ik van Asus te horen dat het scherm een barst bevat plus cover zijn beschadigd en vervangen moeten worden. Echter had ik net voor het opsturen van de laptop nog gekeken of er niet nog meer aan mankeerde en zelfs nog deze zelfde laptop gebruikt om een backup te maken.

ASUS TSD mailde me later dat de beelden van ontvangst zijn bekeken en dat geen enkele vorm van schade aan verpakking is welke mogelijk op vervoersschade kunnen duiden. Maar duidelijke putten in het LCD en behuizing welke op een dusdanig inslag van buitenaf tonen. En Kunnen enkel concluderen dat de schade reeds aanwezig was voor verzending. De schade valt niet onder de garantie valt omdat deze onder externe schade valt. Uitslag: dat ik zelf de reparatie kosten moet betalen en als ik niet akkoord ga de laptop defect retour wordt gestuurd en in ieder geval de behandelingskosten van 70 euro meegerekend moet betalen! De afdeling TSD is niet telefonisch bereikbaar. Over het herstel van het geluid is geen opgave gedaan.

PRODUCT DETAILS; Asus X555 notebook met touchscreen

GEWENSTE OPLOSSING: Ik zou Asus graag zien dit probleem op te lossen, zelf voor opdraaien voor de kosten en dit probleem alsnog op een klantvriendelijke manier op te lossen. Het is aan Asus om schade bij de vervoerder te verhalen

GEVRAAGD: Advies hoe nu verder te handelen.

woensdag 30 maart 2016