Bedrijf eist geld voor niet-bestelde scheermesjes. Wat te doen?

24 reacties

Vandaag (23-11-2012) Kreeg ik een brief binnen met het bericht dat ik scheermesjes besteld zou hebben. Dat heb ik nooit gedaan, ik ken het bedrijf niet eens. Vervolgens melden ze me ook dat ik niet terug gestuurd heb, wat zo is, ik heb namelijk niets ontvangen. Ook is dit een herinnering, ze beweren al eerder de rekening gestuurd te hebben, wat ook niet waar is. Ze vragen me nu 13,90 in totaal. En dreigen een incasso bureau in te schakelen als ik niet binnen 14 dagen betaal. (briefdatum: 19-11-2012) Ook typisch: Ik heb blijkbaar een lidnummer. Zoals ik al eerder vermelde ik ken het hele bedrijf niet. Nog een apart detail: Mijn voorletter klopt niet (dit is een afkorting van mijn naam) en de achternaam is ook verkeerd gespeld. Ik heb al rond gekeken op internet en op klacht.nl zijn er veel meer die precies (of soortgelijke) brieven ontvangen hebben. Sommigen kenden het wel en hebben ook echt iets besteld de andere helft wist ook van niets. Ik las van andere gedupeerden dat ze steeds meer brieven ontvingen en dat er steeds meer kosten aan verbonden werden. Het zal dus vermoedelijk niet stoppen met simpelweg negeren, ben ik bang. Namens alle gedupeerden; wat te doen? Alvast bedankt.

vrijdag 23 november 2012