bericht van incassobureau dat we een rekening moeten betalen van de nederlandse energie maatschappij waarvan wij kunnen aantonen dat die al betaald is

1 reactie

Geachte heer, mevrouw,

Wij betalen altijd automatisch maar NL energie heeft enkele malen geld afgeboekt van een postbank nummer dat niet van ons is, wij zitten namelijk bij de rabobank.
Zij hebben contact met ons opgenomen of wij de termijnen januari en februari 2007 wilden overboeken omdat zij een fout hadden gemaakt door het van dat andere rekeningnummer af te halen. Dit hebben wij vervolgens gedaan . NL energie zou er voor zorgen dat het geld weer automatisch van ons bankrekening nummer zou worden gehaald.
Daarna is er nog een keer geen voorschot van onze rekening gehaald en dit heb ik hun gemeld, ze haalden het nog steeds van dat andere postbank nummer.

Nu beweert NL energie steeds dat wij een bepaalde termijn niet hebben betaald en krijgen wij steeds aanmaningen.Ook wilden zij van ons overzichten zien waarin stond dat de termijnen betaald waren, die heb ik hen toegezonden. Maar op de een of andere manier kunnen zij niet zien of het wel of niet betaald is. Ik heb meerdere keren telefonisch contact met hen gehad en kreeg iedere keer met andere personen te maken die er vervolgens een week later al niet meer werkten.

NL energie is in de fout gegaan door geld te halen van een verkeerde rekening en wij krijgen maar aanmaningen, dit lijkt mij de omgekeerde wereld, laat zij maar aantonen waar mijn geld is gebleven.

Uiteindelijk hebben wij een bevestigings brief van hun gekregen waarin staat dat wij wel degelijk hebben betaald het geld was op een tussenrekening van hun terecht gekomen, maar hoe vaak wij hier ook op wijzen volgens hun hebben we niet betaald en hebben zij een incasso bureau ingeschakeld. Wij kunnen via bankafschriften en via hun brief aantonen dat er betaald is maar als zij vol blijven houden wat kunnen we dan doen.

dinsdag 7 december 2010