Bij reparatie heeft leverancier product ingenomen. Wil 1 set ook terugbetalen, maar ik heb 2 sets.

2 reacties

Vorig jaar heb ik twee sets van 3 Dect telefoontoestellen gekocht ( bij Saturnus Utrecht) . Een tijdje geleden ging een van mijn dect telefoontoestellen defect.
Na een paar weken kon ik het gerepareerde toestel ophalen. Het toestel was inderdaad ook gerepareerd, echter de accuset ( die k moest bijleveren) was niet aanwezig. Ik vroeg of ik een setje kon krijgen uit de winkel maar er werd aangegeven dat de accu bij de reparateur werd gereclameerd. Om die reden heb ik dan ook het toestel niet mee kunnen nemen. Een paar weken later meldde de leverancier mij dat ik het toestel moest inleveren ( "is nu eigendom van Panasonic") en dat zij het geld zouden terugbetalen. Ik heb aangegeven dat ik dit een rare gang van zaken vond. Toestel was immers gerepareerd en alleen een accusetje ( < € 10,00) was voldoende geweest. Tevens heb ik twee telefoon sets en dat is niet voor niets. Nu hebben alle toestellen dezelfde kleur/model gebruiksaanwijzing etc.Een zelfde set is niet meer leverbaar. Ik schiet er als consument dus helemaal niets mee op . Ik heb dit dan ook aangegeven bij Saturnus en stel aan hen voor : Of beide sets innemen ( tegoed bon voor twee vergelijkbare sets mag ook) of het gererepareerde toestel terug inclusief accuset.
Tot op heden ( 4 weken) heb ik niets gehoord.

Wat zijn mij rechten in deze ? Geld terug klinkt heel mooi , maar uiteindelijk ben ik dan toch de verliezende partij, want niet dezelfde configuratie als vóór de reparatie... en dat alles voor €10,00.....

groeten,

J.Verhoeven

woensdag 21 september 2011