Conflict met E.ON credit check zonder mij toestemming

1 reactie

Geachte Heer Visser,

Ik zit een tijdje in de maag met deze twee e-mails van E. ON. In januari heb ik aangemeld bij E.ON als een nieuwe klant. Op het moment van aanmelding was mijn betaling automatisch gezet op automatisch incasso maar was mij verzekerd dat op het moment ik zou klant worden van E.ON kan ik hun klanten service bellen en mijn automatische incasso veranderen naar betalen via accept giro voor mijn maandelijkse voorschot. In maart kreeg ik mij klanten nummer en heb een aantel keer klanten service T 0900-0601 (€ 0,10 p/min) gebeld maar kreeg van hun te horen dat zij hebben een negatieve advies over mij gehad van EDR te Den Haag en daarom willen zij mij betaling wijze niet veranderen, verder was ik niets over verteld.
Ik heb nooit een betaling probleem gehad en snapte niets van hun conclusie. In alle frustratie heb ik in maart een klacht ingediend op hun internet site en kreeg van hun die twee e-mails (beneden). In de eerste e-mail weigerde zij weer mijn betaling wijze te veranderen, maar naar mijn antwoord dat ik recht heb om te kiezen van de twee betaling methoden dat zij bieden en in de verleden heb nood een betaling probleem heb gehad, ging zij akkoord met mijn klacht in hun tweede e-mail van maart 8, 2010.

In de eerste plaats in hun algemeen voorwarden staat nergens dat voor particulier klanten een credit check wordt gedaan, en de tweede als zij dit willen doen hadden zij niet mijn toestemming nodig?.

Ik voel mij gediscrimineerd en wil weten wat juridische rechten ik heb. Ik heb kosten gemaakt voor aantal keer bellen naar hun klanten service telefoon en samen met mijn darm kanker ziekte veel fysische onnodige stress gehad. Ik wil graag weten wat soort schade vergoeding kan ik eisen als klant van E. ON.

Met Vriendelijke Groeten
De Heer T.S Grewal

---------------------------------------------- Tweede e-mail 8 Mar 2010-05-01----------------
mutatie/klantnr.160041393/2010-03-08‏
from: E.ON Klantenservice (Klantenservice@eon-benelux.com)
Sent: Monday, March 08, 2010 7:30:54 PM
To: Tejman Grewal (tejmangrewal@hotmail.com)

Geachte heer Grewal ,

Op 6 maart 2010 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat u het niet eens bent met onderstaand bericht. In deze e-mail gaan wij in op uw vraag.

Bij aanmelding van een nieuwe klant wordt een credit check gedaan bij het EDR in Den Haag. Daar hebben wij het advies gekregen om de betalingen via automatische incasso te laten verlopen. Wij weten niet hoe het EDR aan zijn informatie komt.

In uw e-mail geeft u aan geen betalingsproblemen te hebben gehad, daarvoor zetten wij de betalingen met ingang van heden om naar acceptgirokaart.

Hebt u nog andere vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900-0601 (€ 0,10 p/m) of vul het contactformulier in op www.eon.nl/contact. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen of voor algemene informatie verwijzen we u graag naar onze website www.eon.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten/With kind regards,
Saskia van Mieghem

Sales & Contact Centre
T 0900-0601 (€ 0,10 p/min)
F (+31) (0)40-2577755

E.ON Benelux
Dr. Holtroplaan 2-28
NL-5652 XR Eindhoven
www.eon.nl
---------------------------------------------- eerste e-mail 5 Mar 2010-05-01----------------
From: Klantenservice@eon-benelux.com
Subject: mutatie/klantnr.160041393/2010-03-05
To: tejmangrewal@hotmail.com
Date: Fri, 5 Mar 2010 19:30:20 +0100

Geachte heer/mevrouw Grewal,

Op 4 maart 2010 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat u uw betalingen wilt gaan voldoen middels acceptgirokaart. In deze e-mail kunnen wij helaas niet ingaan op uw verzoek.

U hebt besloten uw energie af te nemen van E.ON. Uiteraard zijn wij blij met dit voornemen. Helaas heeft onze procedure op het gebied van klantacceptatie ons informatie verschaft waardoor u de betalingen dient te voldoen per automatische incasso.

Indien u vragen hebt over de uitkomst van de door ons uitgevoerde credit check, kunt u contact op nemen met de helpdesk van EDR te Den Haag via telefoonnummer 070 - 452 52 20.

Hebt u nog andere vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900-0601 (€ 0,10 p/m) of vul het contactformulier in op www.eon.nl/contact. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen of voor algemene informatie verwijzen we u graag naar onze website www.eon.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten/With kind regards,
Saskia van Mieghem

Sales & Contact Centre
T 0900-0601 (€ 0,10 p/min)
F (+31) (0)40-2577755

E.ON Benelux
Dr. Holtroplaan 2-28
NL-5652 XR Eindhoven
www.eon.nl

zaterdag 1 mei 2010