Conflict met postnl

0 reacties

Beste Lezer,

Met postnl heb ik aangetekend en verzekerd (tot 500,= euro) een glazen terrarium verzonden. Alles gaat in goed overleg tussen bedrijf (ik) en koper. Nu doet het zich alleen voor dat het gebroken is aangekomen. Dus gaan wij er vanuit dat we geld terugkrijgen van postnl. Niets is minder waar, na een aantal mailtjes heen en weer vind postnl dat het niet genoeg is verpakt. En hierdoor niets wil uitkeren. Wat kan ik hier nog tegen doen? Want wij zijn van mening dat we er alles aan hebben gedaan met tempex, karton, wikkelfolie, stickers van postnl met breekbaar, eigen tekst met breekbaar etc. etc. Normaliter keren ze de inkoopwaarde uit, in ons geval is het niet te doen om alle facturen van de ingekochte grondstoffen in te scannen, en hierbij aan te tonen wat het winstmarge is. Daarom was het al slechts 40%, als ze wat zouden uitkeren. Nou zou ik graag de medewerkers van postnl eens uit willen nodigen om te laten zien hoeveel kracht er nodig is om 4 en 6 mm dik glas kapot te krijgen. Het kan niet anders dat ze het hebben laten vallen van een flinke hoogte, of mee hebben gegooid.

Met vriendelijke groeten,

Sander

dinsdag 10 september 2013