De levering van een gekocht artikel is veel te laat. Wat zijn mijn rechten?

2 reacties

Op 26 mei 2013 heb ik gekocht en betaald via internet een nieuwe digitale piano. Dit bedrijf maakt reclame "vandaag bestelt morgen in huis". Aangezien dit bedrijf 2 dagen extra korting verleende op alle artikelen,leek mij dit een goede aankoop. De bestelling zou ik dan volgens planning dinsdag 28 mei in huis hebben. Tot zover waren er geen problemen. Echter ik had voor woensdag 29 mei een vlucht geboekt voor lange tijd naar het buitenland. Voor alle zekerheid heb ik dit bedrijf gemeld per e-mail dat ik dinsdag de piano in huis wilde hebben. Dit in verband met mijn vertrek naar het buitenland Ik ontving een antwoord van dit bedrijf dat de piano op tijd geleverd zou worden e.w.op dinsdag 28 mei. Echter het is nu 29 mei en nog steeds geen piano ontvangen. Via track & Trace van postnl kon ik zien dat de piano maandag 27 mei was aangemeld. Ik zag in deze periode geen progressie bij Postnl. Ik heb nu de reis moeten annuleren omdat ik nog steeds de piano niet ontvangen heb. Helaas heb ik geen recht op restitutie van mijn geboekte vlucht. Ook heb ik geen recht om de vluchtschema te wijzigen. Een dure aankoop van deze piano. Via e-mail heb ik dit bedrijf en Postnl gemaild bij wie ik de kosten van mijn vlucht kan declareren. Welke kansen heb ik om de kosten van annuleren vergoed te krijgen?

donderdag 30 mei 2013