is een begrafenisondernemer verantwoordelijk voor alle fouten die gemaakt worden tijdens uitvaart.

1 reactie

Onlangs hebben wij een uitvaart gehad die niet helemaal vlekkeloos is verlopen. De deksel paste niet op de kist, de schroefgaten kwamen niet overeen met de gaten die voor geboord waren in de kist zelf. Inmiddels heeft de begrafenisondernemer toegegeven dat men een andere deksel heeft gebruikt en niet de deksel die bij de kist hoorde. Dit is gebeurt omdat er een verhoogde deksel nodig was. Er was geen kist op voorraad met een verhoogde deksel dus heeft men de deksel die bij de kist hoorde geruild met een deksel die er nog stond.

De planken rond het graf lagen vol met sneeuw en ijs toen wij (de familie) zelf de kist boven het graf moesten plaatsen. Dit was erg gevaarlijk. Het was toen al 14.30 uur en het was de hele dag al droog.

Het allerergste was wel dat de kist niet in het graf paste, bij de 2de poging zijn bijna alle familieleden en overige bekende zeer geëmotioneerd van de begraafplaats afgegaan en hebben geen waardig afscheid kunnen nemen. Wij als naaste familie hebben bij de derde poging de kist laten zaken maar deze bleef steken in het graf. De kist stond schuin in het graf. Een afscheid dat wij nooit vergeten.

Inmiddels hebben wij de begrafenisondernemer schriftelijk benaderd en hem vertelt dat wij de kist, grafdelven en een gedeelte van het tariefbedrag niet willen betalen.
Kan iemand ons zeggen of dat dat de juiste volgorde is en ons indien noodzakelijk wil helpen met de voortgang hiervan?

Alvast bedankt.

woensdag 22 december 2010