Fa Med

1 reactie

Al jaren een probleem met de betaling van de tandartsnota die de tandarts X te Y ia FA Med indient en door deze instantie weer bij mij wordt neergelegd

als ik de nota opstuur naar zorgverzekeraar Menzis, heb ik dus geen originele nota meer
Menzis betaalt niet rechtstreeks aan Fa Med, handelt slechts het eigen risico af

indien je een nieuwe nota wenst dien je een 0900-0882 (1,30 per gesprek) te kiezen en......het notanummer van die betreffende nota op te geven via een antwoordapparaat hetgeen natuurlijk niet kan!!!

telefonisch contact (0900-0885 voor 0,18 per minuut) lukt wel maar dan word je verwezen naar dat beroemde 0900-0882 nummer 1,30 per gesprek)

inmiddels een betaling gedaan van de kosten die ik me nog kon herinneren zijnde 63,03 euro op het gekende nummer met daarbij slechts de vermelding dat het gaat om nota tandarts X te Y...dus geen betalingskenmerk!!!

enkele dagen na de spoedbetaling komt de eerste aanmaning met daarbij 41,47 euro buitengerechtelijke incassokosten, totaal 104,50
weer bellen, opmerking in de trant van .....'U bent te laat' ( ook dat wist ik inmiddels) maar had toch 63 euro betaald

op 27 april een standaardbrief met daarop de verrekening van de 63 euro, bleef over 41,47 incassokosten
op 28 april dezelfde brief met dezelfde tekst!!!!

Mijn vragen:
1. er is nog geen incassobureau gezien of gehoord, alles loopt via Fa Med
moet ik die kosten dan nog betalen?

2. de tandarts heeft van mij een week geleden een brief ontvangen om antwoord te geven op een aantal vragen zoals: hij dient rechtstreeks te declareren bij Menzis, met Fa Med heb IK niks te maken
verder is hem te verstaan gegeven dat we met vier patiënten overstappen naar een andere tandarts als dit probleem met Fa Med niet voor eens en altijd wordt opgelost

Hoe verder?
Waar zit mij gelijk in dezen?
Of toch niet?

F. Feuler

zaterdag 1 mei 2010