Foutieve informatie verkoopmedewerker telecomzaak

1 reactie

Ik heb recentelijk een nieuwe telefoon bij verlenging van mijn abonnement gekregen. Ik had de voorkeur voor 2 toestellen. Voor mij is belangrijk, een goede camera, een fm-speler en verder gewoon bellen en smsen.
Ik had twee toestellen uitgezocht. Waarvan de voorkeur het meest uitging naar het toestel dat ik uiteindelijk niet heb meegenomen en wel om de volgende reden. Er zat volgens de verkoper geen fm-speler op. Heb er nadrukkelijk om gevraagd dat na te kijken, maar dat stond niet op het plaatje wat erbij stond. Nu loop ik 1 1/2 week later bij de Mediamarkt, zie datzelfde toestel, lees de specificaties, zit er op dat toestel wel een fm-speler. Dus ik baal. Heb ik gebeld met de desbetreffende telecomzaak of er nog mogelijkheid was om te ruilen, omdat de verkoper mij verkeerde informatie had gegeven. Dit was alleen mogelijk als er geen schade aan het toestel was. Nu heb ik het toestel een dikke week in gebruik en uiteraard zitten er al een paar gebruikerssporen op, waardoor deze niet meer als nieuw is te verkopen.
En toch zou ik graag dat andere toestel willen. Met name omdat dat toestel een betere camera had.
Hoeveel rechten heb ik om dat toestel toch te claimen, omdat ik door de verkoper verkeerd ben voorgelicht?
Graag hoor ik een reactie.

Met vriendelijke groet,
A

donderdag 5 augustus 2010