Geen modem ontvangen, toch betalen?

0 reacties

Ik heb net mijn abonnement bij Tele2 opgezegd. De reden, ik heb niet van de diensten gebruik kunnen maken omdat geen moden, geen decoder en geen informatie (zoals wachtwoorden) geleverd zijn. Ik betaalde ondertussen wel het maandbedrag.

Na mijn aanvraag in september 2010 heb ik gebeld wanneer het pakket geleverd zou worden, omdat ik niets ontvangen had. Een medewerker van Tele2 liet me weten dat de aansluiting per ongeluk bij de buren is uitgevoerd en niet bij mij. Verhuizen was niet mee mogelijk helaas. Ik liet het daarbij en besloot dat het dan maar beter was niet naar Tele2 over te stappen.

In september 2011 ontving ik post van Tele2, blijkbaar zagen ze mij als klant. Ik ben nagegaan of ik misschien nog steeds betaalde (automatisch) en dat bleek het geval. Natuurlijk dom van me om mijn uitgaven niet beter te controleren maar goed. Ik belde om te controleren of ze mij als klant zien of per ongeluk het abonnement van mijn buren bij mij afschrijven. Ik bleek wel diensten te ontvangen nadat ik een verhuizing doorgegeven had. Ik heb geen verhuizing doorgegeven want ik woon al 6 jaar op hetzelfde adres, maar blijkbaar heeft de medewerker die ik eerder sprak er een verhuizing van gemaakt. Ik gaf dat aan en ook gaf ik aan dat ik geen moden en decoder heb ontvangen. Jawel, zegt de Tele2 medewerker, op uw oude adres. Nee, zeg ik weer, ik heb geen oud adres, jullie hebben gewoon op een verkeerd adres geleverd, hoe kunnen we dit in orde maken. De medewerker gaf aan dat dit mijn probleem is en dat ik het verder maar moet uitzoeken en hing de telefoon op zonder te groeten.

Mijn buren zeggen dat zij het modem direct teruggestuurd hebben en zij hebben inmiddels ook een abonnement bij Tele2. Aan mij geadresseerde post hebben ze niet ontvangen zeggen ze. Of zij een eigen abonnement hebben of dat dit het abonnement is waar ik voor betaal kan ik niet nagaan. Ik weet wel dat ik nooit iets heb ontvangen van Tele2.

Mijn vraag: Kan ik nog iets van het abonnementsgeld terugvorderen?
Ik ben er wel erg laat achtergekomen dat ik klant was (ook omdat ik niets ontving natuurlijk) maar heb nu wel een jaar betaald voor een dienst die niet geleverd is. Tele2 zegt dat het signaal wel binnenkomt in mijn huis maar ook dat kan ik niet nagaan, ik heb namelijk hiernaast ook mijn UPC abonnement lopen wat ik niet heb opgezegd omdat ik niet wist dat ik nu bij twee leveranciers zat. Maar van een signaal kan ik geen gebruik maken zonder decoder en modem.

vrijdag 4 november 2011