geleverde deur is niet de deur die we hadden besteld

5 reacties

Onlangs hebben we een voordeur besteld. We hebben het altijd over een deur met brievenbus en 4 raampjes gehad. We waren hiervoor al een keer of 3 langs gekomen en de verkopen had de bon al klaar liggen.
Nu moesten we alleen nog tekenen en het beslag uitzoeken. We kregen geen bon mee. En zijn er ook vergeten naar te vragen.
Alles ok dachten we, tot dat de deur ingepakt en al geleverd werd. 'S avonds hebben we het karton eraf gehaald en de deur bekeken en bleek het een verkeerde deur te zijn.
Een heel raam zou er in moeten( werd apart bij geleverd) Ipv 4 kleinere ramen.

We haalde de afleverbon erbij, de verkopen heeft het verkeerde nummer (wel juiste van de geleverde deur) op de bon geschreven.
Nu zegt hij dat wij beter hadden moeten opletten. Maar wij werken daar toch niet!
We willen de deur waar wij het altijd over gehad hebben. En dat doen ze niet. De leverancier ruilt de deur niet om en zelf(de bouwmateriaalwinkel) nemen ze dit risico niet voor lief.

Nu bieden ze aan om hun aannemer de deur aan te laten passen, maar volgens ons gaat dat helemaal niet mooi worden.

Wat is ons recht?
Moeten zij toch de andere deur, waar wij het altijd over hebben gehad leveren?

In afwachting van enig advies,

Met vriendelijke groet,

woensdag 9 mei 2012