het leed dat orthodontie heet

0 reacties

hallo.

op 25 januari heeft mijn dochter een beugel gekregen,een slotjesbeugel,zoals dat heet.
de vervolg afspraak stond gepland op 22 februari.
op de 18e februari,kreeg ik een telefoontje van de assistente,of ik de 22e naar de praktijk in N.wilde komen of naar de praktijk in S.
want de orthodontist deed zijn werk niet meer daar waar hij de beugel van mn dochter er ingezet had.
de praktijken in S en N zijn beide op meer dan 2 uur reizen van mijn woonplaatst vandaan,daar ik geen auto hebt,en zelfs met auto,is het ver weg.
dus heb ik tegen de assistente gezegt,dat gaat het niet worden,zoek dan maar een andere orthodontist voor me uit,dan gaan we daar voortaan wel heen.
zo gezegt zo gedaan,andere orthodontist gevonden,afspraak gemaakt op 21 maart.
dochter en ik daar naar toe,orthodontist kijk in mn dochter dr mond en zegt: wat is dit voor een stuk antiek in je mond??hier werk ik al zeker 15 jaar niet meer mee,en hier kan ik ook verder niets mee,dus adviseer beugel er uit en opnieuw beginnen!!
allemaal leuk en aardig,deze beugel heeft me nu al 900,= euro gekost,wat er gedeclareerd is via mn zorgverzekering.
in totaal kan ik tot 1800 euro voor die beugel declareren.
dus met beugel eruit halen,wacht ik nog maar even heb ik tegen de orthodontist gezegt..ik ga eerst maar eens terug naar de oude praktijk,om te zeggen wat de nieuwe orthodontist gezegt heeft,dat het oud matriaal was enz enz.
dat vonden ze allemaal heel vervelend,maar er zou een oplossing voor ons gezocht wordendat ging de assistente dus overleggen.
na 2 weken wachten.het verlossende telefoontje. er was weer een andere orthodontist gevonden,en na uitvoerig telefonisch overleg,tussen de assistente en de orthodontist.kon deze orthodontist wel werken met de beugel en het matriaal.
afijn..weer een afspraak gemaakt,op 13 april,was het zover,we konden komen..
de blijschap was van korte duur...want het matriaal was dan wel oud,maar er moesten ook 9 nieuwe slotjes in dr mond geplaatst worden..want de oude 9 die zaten niet goed.
de orthodontist zou ze bestellen,en dan pas kon de behandeling beginnen.
ik kreeg vandaag een telefoontje van de orthodontist..sorry,maar de slotjes zijn niet meer te bestellen,want het is toch wel oud matriaal en ik raad u aan,opnieuw te beginnen,en met modern matriaal helemaal opnieuw te gaan beginnen.
dit was dus de 2 orthodontist die ons dit verhaal vertelde.
vandaag dus weer de assistente van onze oude praktijk opgebeld,dat ik er klaar mee ben,om van het kastje naar de muur gestuurd te worden door hun.
ik heb er totaal geen vertrouwen meer in,ik wil echt niet naar een 3e orthodontist gestuurd worden meer via hun.
kan ik de 1e orthodontist die de beugel geplaasts heeft aansprakelijk stellen voor al deze ellende?
kan ik die 900,= terug vorderen van hem,voor oud matriaal wat hij heeft gebruikt?
of ben ik verplicht gebruik te maken van de oplossingen die mij geboden kunnen worden door mij te sturen naar een 3e orthodontist,of mag ik dat weigeren.
ze hebben me al naar 2 andere gestuurd,die beide zeggen dat het oud matriaal is,en er verder niets mee kunnen doen,
beide orthodontisten hebben hun bevindingen wel voor mij op papier gezet.
wie kan mij hier raad in geven wat mijn rechten en plichten nog zijn,want ik weet het nu echt niet meer
de assistente van de orthodontist die de beugel ingebracht heeft,belde mij afgelopen woensdag op,dat er echt gezocht wordt naar een passende oplossing.
allemaal leuk en aardig,maar ik heb er na 2 x eerder mijn neus gestoten te hebben eerlijk gezegt geen vertrouwen meer in.
wat nu verder?
ben ik,na al deze ellende van maanden,nog steeds verplicht om hun de kans te geven te komen met een passende oplossing? of mag ik zeggen,t is mooi geweesr zo en ik ga juridische stappen ondernemen.

ik hoor graag hoe of wat

vrolijke paasdagen en de groeten

Corry

met groet

Corry

zaterdag 23 april 2011