kosten gemaakt door een fout van het OV-chipkaartbedrijf, maar ze willen het niet vergoeden. Wat nu?

4 reacties

Mijn studenten OV-chipkaart is in Augustus 'per ongeluk' geblokkeerd door een fout van het bedrijf. Een onbekende man had het verkeerde kaartnummer opgegeven, waardoor mijn kaart werd geblokkeerd in plaats van de zijne. Hierdoor moest ik een nieuwe kaart aanvragen. Deze procedure kost 3 weken en in de tussentijd moest ik kaartjes kopen in de trein en bus. Mij werd verzekerd dat ik deze later kon declareren. Na precies drie weken kreeg ik mijn nieuwe kaart, dus alle kosten die ik gemaakt had kon ik declareren.

1e declaratie: deels afgewezen omdat ik declareerde tot 16 september, terwijl ik de 9e mijn reisrecht weer in gebruik kon nemen, volgens het bedrijf. Dat klopt niet, want ik heb de 16e pas mijn kaart gekregen en geactiveerd.

bezwaarschrift (kosten tussen 9-16 september, omdat die eerder afgewezen waren): afgewezen. Want mijn studentenabonnement is 11 september op de automaten gezet voor mij, dus vanaf die periode had ik weer kunnen reizen. Dit klopt dus nog steeds niet, omdat ik de 11e mijn nieuwe kaart nog niet in het bezit had. Tevens had ik volgens deze redenering toch een vergoeding moeten krijgen van de gekochte kaartjes tussen 9 en 11 september.

Telefonisch contact gehad met meerdere services van de (studenten) ov-chipkaart en de DUO. Volgens de telefoondienst staat er nergens in het systeem wanneer mijn kaart daadwerkelijk verstuurd is en ze kunnen niets meer voor me doen. Een tweede bezwaarschrift werd geopperd, maar volgens de website is het niet mogelijk om een tweede bezwaarschrift in te dienen.

Dus, door een fout van het bedrijf heb ik kosten gemaakt, maar nu willen ze deze niet vergoeden. Wat kan ik hiermee?

Alvast bedankt!

zaterdag 11 december 2010