laatste hoop ;Betreft aankoop defecte DVD home cinema system van Philips

3 reacties

In maart 2008 hebben wij een DVD speler gekocht van het merk Philips bij de Myshop van Philips in Drachten. Dit apparaat was een home cinema system twv € 700. Toen wij deze 3 maanden in ons bezit hadden was het apparaat defect het betrof een brom in de versterker, na nog eens 6 maanden later was de DVD speler kapot hij las de dvd's niet meer (dit betreft een setje van 2 losse delen op elkaar gestapeld) toen nogmaals een jaar later wilden we een filmpje krijgen was het complete beeld rose. Natuurlijk weer terug gegaan naar de myshop, hier boden ze ons de service om het apparaat nogmaals op te sturen zonder verder iets te melden. 2 weken later ontvingen wij een telefoontje dat het apparaat gerepareerd kon worden voor het bedrag van € 116 euro of wij konden hem on gerepareerd retour laten zenden voor € 35 omdat de garant verlopen zou zijn. Bij aanschaf hebben wij tevens geen garantie bewijs ontvangen en op de kassa bon staat ook niets vermeld over de garantie. Omdat dit bij voorbaad niet genoemd is waren wij zeer verrast over het feit dat hun defecte apparaat na zoveel malen ons ook nog hoe dan ook geld ging kosten. Dit was maart 2010 dat ik met hun gesproken heb ik ben langs de winkel gegaan. Heb vermeld dat ik er niets voor ging betalen en dat ze het moesten regelen voor mij. Dit wilden ze niet, ze hebben het apparaat terug naar de winkel laten zenden en wij krijgen ONS apparaat niet terug voordat wij die € 35 hebben betaald. (diefstal?) meerdere malen heb ik hun zowel telefonisch, schriftelijk als door naar de winkel te gaan de kans gegevens om dit gezamelijk op te lossen. Ik heb toch ook mijn rechten als consument? Op ons schrijven reageerden ze niet, toen heb ik Philips zelf aangeschreven omdat het toch echt een apparaat door hun geleverd is (je zou toch service kunnen verwachten) deze bieden hun verontschuldiging aan voor een ondeugdelijk apparaat maar kunnen ons niet verder helpen omdat de Myshop een zelfstandige winkel keten is. Nu heb ik 2 weken geleden de Myshop aangetekend een brief geschreven waarin ik vermeld heb dat ze de kans krijgen om het apparaat van ons terug te kopen en zo de koop overeenkomst te ontbinden. Nog steeds geen reactie ontvangen. Nu hebben wij ons apparaat al sinds maart 2010 niet meer in de kast staan, wij voelen ons bestolen en krijgen ook geen reactie meer. Wie kan ons hiermee helpen? wat zijn onze rechten? voor een apparaat van € 700 nieuwwaarde verwacht je toch wel dat deze langer dan 6 maanden meegaat???

We zijn hier nu al zo lang mee bezig dat ik de hoop opgegeven heb, gewoon totaal geen reacties ed.

Dit is mijn laatste hoop!

In afwachting van uw spoedige berichten

dinsdag 14 september 2010